انجمن سلامت و درمان

در این وبلاگ به بررسی مختلف انواع بیماری ها و پیشنهاد بهترین روش های درمان آن ها می پردازیم

انجمن سلامت و درمان

در این وبلاگ به بررسی مختلف انواع بیماری ها و پیشنهاد بهترین روش های درمان آن ها می پردازیم

  • ۰
  • ۰

گاهی اوقات بیماران زمان مراجعه نمی دانند که به بواسیر مبتلا هستند یا آبسه مقعد. در نتیجه این سوال را دارند که تفاوت یا فرق آبسه مقعدی و بواسیر چیست و از کجا می توانیم متوجه شویم که به کدام دچار شدیم؟ در این مقاله هم دقیقا تصمیم به بررسی همین موضوع داریم.

لازم است بدانید که آبسه مقعد و بواسیر هر دو از بیماری های شایع گوارشی و نشیمنگاهی هستند. طبق یک آمار کلی بیان شده است که از هر 10 نفر، 5 نفر آنها به بواسیر و دو نفر آنها به آبسه مقعدی مبتلا می شوند. این دو عارضه ربطی به جنسیت انسان ها ندارند و مردان و زنان را به یک اندازه درگیر می کنند.

اگرچه آبسه مقعد و بواسیر جزو بیماری های کشنده نیستند ولی عدم درمان آنها می تواند شرایط جسمی فرد را در صورت وخیم شدن روز به روز بدتر کند.

بررسی دو بیماری بواسیر و آبسه مقعد

برای بررسی دقیق تر پیش از پرداختن به علائم و نشانه های بیماری ها، بهتر است بدانیم که دقیقا آبسه و بواسیر چیست:

  • بیماری هموروئید یا بواسیر: هموروئید وریدهای متورمی هستند که ممکن است در مرحله ابتدایی با کرم های بدون نسخه خود به خود از بین بروند. توده های هموروئید معمولا به دلیل خون جمع شده داخل آنها سفت تر هستند.
  • آبسه آنورکتال: بر خلاف بواسیر، آبسه توده هایی هستند که به دلیل تجمع عفونت و چرک در زیر پوست به وجود آمده اند. این توده معمولا هنگام لمس نرم بوده و گرم است که با گذشت زمان دردناک و بسیار اذیت کننده می شود.

منبع: hpvdarman.com

 

  • ۰۱/۰۵/۲۹
  • nyusha gholami

آبسه مقعد

بواسیر

هموروئید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی