انجمن سلامت و درمان

در این وبلاگ به بررسی مختلف انواع بیماری ها و پیشنهاد بهترین روش های درمان آن ها می پردازیم

انجمن سلامت و درمان

در این وبلاگ به بررسی مختلف انواع بیماری ها و پیشنهاد بهترین روش های درمان آن ها می پردازیم

۱۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

عکس سرکه سیب

 

زگیل چیست؟

 

میخواهیم روش درمان خانگی زگیل تناسلی و زگیل معمولی رو با استفاده از سرکه سیب بررسی کنیم.

 

درمان قطعی زگیل تناسلی با سرکه سیب یکی از موثر ترین روش های درمان خانگی زگیل تناسلی و بدون جراحی است.



درمان زگیل تناسلی با روشهای خانگی چقدر طول می کشد؟

 

بسته به موقعیت زگیل و انگیزه شما برای خلاص شدن، طی یک یا دو هفته می تواند طول بکشد. البته شما هم باید کمی صبور باشید!

 

درمان زگیل تناسلی با سرکه سیب درد دارد؟

 

ما قرار نیست به شما دروغ بگوییم! پس بیایید رک باشیم.. کمی درد دارد ولی قابل تحمل است و نتیجه آن درخشان!
 


چطور با استفاده از سرکه سیب زگیل تناسلی را درمان کنیم؟


ابتدا ، توپ هایی از پنبه درست کنید و آن ها را به صورت یک چهارم یا کوچکتر برش دهید. (هدف این است که زگیل و پوست اطراف آن را کاملاً بپوشانید). شما همچنین می خواهید توپ پنبه را به اندازه ای برش دهید تا اصلا آشکار و آزار دهنده نباشد.

 

توپ پنبه ای خود را در سرکه سیب خیس کنید. توجه کنید که این خیسی باید به اندازه ای باشد که پنبه فقط کرطوب شود نه اینکه بطور کامل آغشته شود!

توپ پنبه را روی زگیل قرار دهید و آن را با بانداژ محکم. هرچه محکم تر بهتر !

سرانجام شروع به سوختن می کند. این احساس سوختگی نشونه ی خوبیه! تا زمانی که می توانید سوختگی را تحمل کنید و بگذارید که پنبه روی زگیل بماند.

هنگامی که به استراحت نیاز دارید ، توپ و بانداژ پنبه را بردارید.

 

این کار را مرتبا چند بار در روز انجام دهید تا به مدت دو هفته زگیل کاملا درمان شده باشد.

 

جهت خواندن مطالب کامل در رابطه با زگیل تناسلی در مردان و زنان به لینک زیر مراجعه کنید.

https://hpvdarman.com/

 

منبع: https://redandhoney.com/

 

  • nyusha gholami
  • ۰
  • ۰

عکس تنبلی چشم بچه ها

 

" تنبلی چشم کودکان " یک عارضه در دوران کودکی برخی از کودکان است که منجربه عدم دید درست آنها می شود. از نظر پزشکی نیز به عنوان آمبلیوپی شناخته شده است.
 

چه زمانی تنبلی چشم در کودکان اتفاق می افتد؟


زمانی این اتفاق می افتد که یک یا هر دو چشم کودک قادر به ایجاد پیوندی محکم با مغز نیستند. این بیماری معمولاً فقط روی یک چشم تأثیر می گذارد و این بدان معنی است که کودک می تواند با یک چشم دید بهتری نسبت به چشم دیگر خود داشته باشد.

تنبلی چشم سلسله مراتبی نیز می تواند باشد. یعنی از مادر یا پدر می تواند به کودک منتقل شود.

طبق آمار تخمین زده شده که از هر 50 کودک 1 نفر مبتلا به تنبلی چشم می شود.

 

درمان قطعی تنبلی چشم در کودکان



در 90% موارد ، معمولاً در 2 مرحله ، می توان تنبلی چشم کودک را درمان کرد.

اگر مشکلی در میزان ورود نور به چشم وجود داشته باشد ، مانند آب مروارید که مسیر نور را مسدود می کند ، برای رفع انسداد به زمان بیشتری برای درمان نیاز است.

اگر مشکل بینایی مانند نزدیک بینی یا دوربینی و آستیگماتیسم وجود داشته باشد ، ابتدا با استفاده از عینک برای اصلاح تمرکز چشم اعمال می شود.

کودک سپس به استفاده مجدد از چشم آسیب دیده تشویق می شود. این کار را می توان با استفاده از یک لکه چشم برای پوشاندن چشم قوی تر انجام داد.

روند درمان تنبلی چشم کودکان فرایندی تدریجی است که ماه ها طول می کشد تا انجام شود. اگر خیلی زود درمان متوقف شود ، احتمال برای هرگونه بهبودی از بین می رود.

 

تنبلی چشم کودکان تا چه سنی قابل درمان است؟


هر چقدر سن کودک پایین تر باشد، درمان چشم قطعی تری دارد. مشخص نیست برای کودکان بالای 8 سال چقدر مفید است.

 

جهت خواندن روش های درمان به سایت https://darman-novin.farsiblog.com/ مراجعه کنید

 

منبع: https://www.nhs.uk/

  • nyusha gholami
  • ۰
  • ۰

زگیل تناسلی

از بهترین روش های درمان زگیل تناسلی بدون جراحی می توان به درمان زگیل تناسلی با لیزر اشاره کرد.


ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) یکی از شایع ترین عفونت های مقاربتی (STI) است. اچ پی وی می تواند باعث ایجاد زگیل های تناسلی و سرطان های مقعد ، سرطان دهانه رحم ، سرطان دهان و گلو ، آلت تناسلی ، واژن و ولو شود. واکسن های HPV در برابر عفونت از انواع خاصی از HPV محافظت می کنند ، اما به محض بروز ، از عفونت خلاص نمی شوند.

وزارت بهداشت کانادا 2 واکسن HPV را برای پیشگیری از این بیماری تصویب کرده است:

Cervarix® (HPV2) - واکسن سرواریکس برای درمان زگیل تناسلی
Gardasil®9 (HPV9) - واکسن گارداسیل زگیل


 


بررسی درمان زگیل تناسلی با لیزر و بدون جراحی


برای از بین بردن زگیل تناسلی می توان از لیزر استفاده کرد.

جراحی لیزر ممکن است در مطب یا کلینیک پزشک ، بیمارستان یا یک مرکز جراحی سرپایی انجام شود. ممکن است بسته به تعداد زگیل هایی که برداشته می شود یا اندازه منطقه موردنظر برای درمان ، از بی حسی موضعی استفاده شود.

برای خانم ها ، تغییرات غیر طبیعی سلولهای دهانه رحم ناشی از HPV پیشرفته می تواند منجربه سرطان دهانه رحم در موارد نادر این بیماری شود. 

پزشک ممکن است انواع خاصی از جراحی مانند جراحی لیزر را توصیه کند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش های جراحی برای درمان تغییرات غیر طبیعی سلول ، به

مرکز تخصصی درمان زگیل تناسلی با لیزر اچ پی وی مراجعه کنید.
 

زمان لازم برای درمان کامل درمان با لیزر چقدر است؟


زمان بهبودی بستگی به محل و تعداد زگیل های برداشته شده دارد. بهبودی کامل فرد با توجه به شرایط بدنی او بین 2 تا 4 هفته اتفاق می افتد.

برای آقایان و خانمهایی که تحت عمل لیزر قرار گرفته اند ، در صورت وجود هر یک از موارد زیر با پزشک خود تماس بگیرید:

(البته پیش آمدن این موارد کاملا نادر است)

1. خونریزی که بیش از 1 هفته طول بکشد
2. تب
3. درد شدید
4. ترشحات بد بو یا زرد بودن ، که می تواند به عفونت اشاره کند

از برقراری رابطه جنسی تا زمانی که منطقه تحت درمان بهبود یابد و درد از بین برود ، خودداری کنید (معمولاً 1 تا 3 هفته بسته به اندازه منطقه تحت درمان).

  • nyusha gholami
  • ۰
  • ۰

عکس اچ پی وی

 

ویروس اچ پی وی یا پاپیلومای انسانی (HPV) ویروسی است که از طریق تماس پوست با پوست و روابط جنسی منتقل می شود. بیش از 100 نوع HPV وجود دارد که از طریق تماس جنسی قابل انتقال است و می تواند بر اندام تناسلی، دهان و گلو تاثیر بگذارد. به همین ترتیب اچ پی وی شایع ترین بیماری روابط جنسی است. اغلب افرادی که روابط جنسی زیادی دارند نوعی از آن را دریافت می کنند. در برخی از موارد عفونت HPV تناسلی ممکن است باعث ایجاد مشکلات سلامتی شود. با این حال، برخی از انواع اچ پی وی می توانند منجر به ایجاد زگیل تناسلی و حتی سرطان دهانه رحم، مقعد و گلو شود.

ویروسی که عامل عفونت HPV است، از طریق تماس پوست با پوست انتقال می یابد. اکثر افراد از طریق تماس جنسی مستقیم، از جمله واژینال، مقعد و رابطه جنسی دهانی، این عفونت را دریافت می کنند. بسیاری از افراد مبتلا به ویروس اچ پی وی هستند و از آن اطلاعی ندارند، این به معنی است که شما می توانید این ویروس را حتی از فردی که هیچ علائمی ندارد، نیز دریافت کنید.

در موارد نادر، مادرانی که اچ پی وی دارند می توانند ویروس را در حین زایمان به نوزاد انتقال دهند. که در این صورت نوزاد به بیماری به نام پاپیلوماتوز تنفسی مبتلا می شودَ ، در این بیماری زگیل های مربوط به HPV درون گلو یا راه هوایی ایجاد می شوند.

علائم ویروس اچ پی وی

اغلب ویروس اچ پی وی علائم قابل مشاهده ای ندارد. برخی از انواع این ویروس حتی بعد از 2 سال از ورود آن به بدن هیچ علامت و نشانه خاصی را به همراه ندارند و این یعنی ممکن است فرد آن را بدون اطلاع به بدن شریک خود انتقال داده باشد. اما در هر صورت این ویروس، می تواند مشکلات جدی مانند زگیل های تناسلی و زگیل در گلو (شناخته شده به عنوان پاپیلوماتوز مجدد تنفسی) و … را به همراه داشته باشد. همچنین عفونت HPV عامل سرطان دهانه رحم و سایر سرطان های تناسلی، سر، گردن و گلو شناخته می شود.

البته انواع دیگری از HPV که موجب زگیل می شوند،از انواع سرطانی آن متفاوت است. بنابراین، داشتن زگیل های تناسلی ناشی از HPV به این معنی نیست که شما سرطان دارید. سرطان های ناشی از این ویروس اغلب تا زمان پیشرفت علائمی را ایجاد نمی کنند و تنها راهکار تشخیص غربالگری منظم است، غربالگری می تواند به تشخیص مشکلات بهداشتی مرتبط با HPV کمک کند و شانس بقا را افزایش دهد.

علائم HPV در مردان

بسیاری از مردان مبتلا به HPV هیچ علائمی ندارند، اگر چه برخی از آنها مبتلا به زگیل های تناسلی می شوند. پس اگر ضایعات غیر معمولی بر روی آلت تناسلی مردانه، اسکروتوم (کیسه بیضه ) یا مقعد مشاهده کردید، به پزشک مراجعه نمایید.

برخی از سویه های HPV می توانند سرطان های آلت تناسلی، مقعد و گلو را در مردان ایجاد کنند. برخی از مردان بیشتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به سرطان های مرتبط با HPV هستند، مثل مردانی که با مردان دیگر رابطه جنسی برقرار می کنند و یا مردانی که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند.

علائم HPV در زنان

در طی تحقیقات مشخص شده، زنان در طول عمر خود حداقل یک نوع HPV را دریافت می کنند. اغلب زنان مبتلا به HPV علائمی ندارند ولی دسته ای از آنها دچار زگیل های تناسلی می شوند که ممکن است در داخل واژن، در اطراف حنجره یا گردنه رحم یا فرج (آلت تناسلی زنانه) ظاهر شوند. در صورت مشاهده رشد هر بافت غیرطبیعی بر روی آلت تناسلی بهتر است با پزشک خود مشورت نمایید.

برخی از انواع ویروس اچ پی وی HPV می تواند سرطان دهانه رحم یا سرطان های واژن، مقعد یا گلو ایجاد کند. غربالگری منظم می تواند به تشخیص تغییرات مرتبط با سرطان دهانه رحم در زنان کمک کند. علاوه بر این، آزمایشات DNA بر روی سلول های رحم می توانند سویه های HPV مرتبط با سرطان های دستگاه تناسلی را شناسایی کنند.

شناسایی HPV

تست شناسایی این ویروس در مردان و زنان متفاوت است. که در ادامه به شرح آن می پردازیم :

تست شناسایی HPV در زنان

تست های پاپ اسمیر برای شناسایی سلول های غیر طبیعی در زنان بکار می رود. این آزمایش می تواند سرطان سرویکس یا سایر مشکلات مربوط به این ویروس را مشخص نماید. زنان باید در سنین بین 21 تا 29 سال حداقل یکبار در سال، و زنان بین سنین 30 تا 65 سال، هر پنج سال یکبار آزمایش DNA و پاپ اسمیر را برای شناسایی HPV انجام دهند. در صورتی که نتایج پاپ اسمیر غیر طبیعی باشد، پزشک آزمایش HPV را درخواست می کند. همچنین در صورتی که ویروس از نوع سرطان زا آن باشد، پزشک تغییرات سرویکس یا گردنه رحم را بررسی می کند. که برای این امر نیاز به انجام کولپوسکوپی خواهد بود. البته تغییرات گردنه رحم که منجر به سرطان می شود، اغلب سال ها به طول می انجامد.

تست شناسایی HPV در مردان

آزمایش DNA و HPV تنها برای تشخیص این ویروس در زنان در دسترس است و در حال حاضر هیچ آزمایش مورد تایید FDA برای تشخیص اچ پی وی در مردان وجود ندارد. به همین ترتیب غربالگری معمول برای سرطان مقعد، گلو و یا آلت تناسلی در مردان توصیه نمی شود. البته بعضی از پزشکان آزمایش پاپ اسمیر مقعد را برای مردان در معرض خطر سرطان مقعد انجام میدهند.

درمان اچ پی وی

این ویروس در اغلب موارد از بین نمی رود، بنابراین هیچ عارضه ای برای ویروس اچ پی وی وجود ندارد. ولی لازم است هر سال آزمایش های لازم انجام گیرد تا تغییرات سلولی ایجاد شده مورد بررسی قرار گیرند. اما برای درمان زگیل تناسلی می توان از داروهای مناسب، روش سوزاندن با جریان الکتریکی یا انجماد با نیتروژن مایع استفاده نمود. اما، همه این روش ها شما را از شر زگیل های فیزیکی خلاص می کنند و چون ویروس خود درمان نمی شود، امکان بازگشت زگیل ها وجود دارد.

انجام تست هایی نظیر پاپ اسمیر به شناخت روند تغییرات سلول های سرطانی کمک می کند. همچنین سرطان هایی که از HPV ایجاد می شوند با روش هایی مانند شیمی درمانی، پرتو درمانی یا جراحی و یا مجموعه از آنها درمان میشوند. در حال حاضر هیچ روش درمان طبیعی برای درمان HPV وجود ندارد. تنها غربالگری روتین برای HPV و سرطان گردن رحم می تواند بر شناسایی، نظارت و درمان مشکلات بهداشتی ناشی از عفونت HPV کمک نماید.

روش های انتقال HPV

این ویروس از طریق تماس پوست با پوست منتقل می شود. از عواملی که ممکن است شخصی را در معرض خطر ابتلا به اچ پی وی قرار دهد، عبارتند از:

  • برقراری رابطه جنسی با بیش از یک نفر
  • برقراری رابطه واژینال، دهان یا مقعد بدون کاندوم
  • سیستم ایمنی ضعیف
  • برقراری رابطه با شریک جنسی حامل HPV

همچنین برخی از عوامل وجود دارند که در صورت ابتلا به این ویروس، ریسک ایجاد سرطان را افزایش خواهند داد :

  • سیستم ایمنی ضعیف
  • ابتلا به بیماری های آمیزشی ( STI ها) مانند گونوره آ، کلامیدیا و هرپس سیمپلکس
  • التهاب مزمن
  • زایمان های متعدد (سرطان دهانه رحم)
  • مصرف قرص های ضد بارداری به مدت طولانی (سرطان دهانه رحم)
  • مصرف قلیان (سرطان دهان یا گلو)
  • برقراری رابطه جنسی مقعدی (سرطان مقعدی)

پیشگیری از HPV

ساده ترین راه برای جلوگیری از ابتلا به اچ پی وی استفاده از “کاندوم و برقراری رابطه جنسی سالم” است. علاوه بر این، تزریق واکسن گارداسیل برای پیشگیری از زگیل های تناسلی و سرطان های ناشی از این ویروس کاربرد دارد. این واکسن می تواند فرد را در برابر نه سوش مختلف HPV که عامل سرطان یا زگیل های تناسلی است، محافظت نماید.

بهترین زمان برای تزریق واکسن HPV برای پسران و دختران سن 11 تا 12 سال است. تزریق دو دوز واکسن حداقل به 6 ماه فاصله نیاز دارد. زنان و مردان 15 تا 26 ساله همچنین می توانند درسه مرحله واکسینه شوند. علاوه بر این، افراد بین سنین 27 تا 45 ساله که قبلا برای HPV واکسینه نشده اند، واجد شرایط واکسیناسیون با Gardasil 9 می باشند. برای جلوگیری از مشکلات بهداشتی مرتبط با این ویروس باید به طور منظم بررسی های بهداشتی و تست پاپ اسمیر انجام گیرد.

ویروس HPV و حاملگی

ابتلا به این ویروس شانس بارداری را کاهش نمی دهد. اگر شما حامله و دارای HPV هستید، ممکن است بخواهید فرآیند درمان را تا بعد از زایمان به تأخیر اندازید که این امر بدون عوارض نیست. تغییرات هورمونی که در دوران بارداری اتفاق می افتد ممکن است باعث ایجاد زگیل تناسلی شود و در بعضی موارد این زگیل ممکن است خونریزی کند. همچنین اگر زگیل های تناسلی گسترش یابند، ممکن است نتوانید زایمان واژینال داشته باشید.

در موارد نادر، یک زن مبتلا به اچ پی وی می تواند آن را به کودک خود منتقل کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، یک بیماری نادر اما جدی به نام پاپیلوماتوز تنفسی رخ میدهد. در این شرایط، زگیل ها در راه های تنفسی کودک رشد می کند. تغییراتی که در طول بارداری رخ میدهد، ممکن است باعث ایجاد عوارضی شود در نتیجه غربالگری معمول برای سرطان دهانه رحم و HPV لازم است.

آمار ویروس HPV

.... جهت خواندن ادامه این مطلب به لینک زیر مراجعه کنید.

https://hpvdarman.com/

  • nyusha gholami
  • ۰
  • ۰

عکس بارداری

 

بارداری چه زمانی چه اتفاق می افتد؟

بارداری زمانی اتفاق می افتد که اسپرم مرد تخمک زن را بارور کند. برای برخی از خانم ها این اتفاق به سرعت اتفاق می افتد ، اما برای برخی دیگر ممکن است طولانی تر شود.

از هر 100 زوجی که برای یک کودک تلاش می کنند ، 80 تا 90 زوج در عرض 1 سال باردار می شوند. بقیه مدت بیشتری طول خواهد کشید ، یا ممکن است برای بارداری به کمک نیاز داشته باشید.

برای درک مفهوم و بارداری ، شناخت ارگان های جنسی زن و مرد و آگاهی از نحوه عملکرد چرخه و دوره های قاعدگی ماهانه یک زن به شما کمک می کند.

 

زمان قاعدگی بین چند روز است؟


چرخه قاعدگی از روز اول دوره یک زن (روز اول) محاسبه می شود. مدتی بعد از پریود شدن او تخمک گذاری می کند و بعد از آن حدود 12 تا 16 روز بعد از دوره اول، دوره بعدی را خواهد داشت. چرخه متوسط ​​28 روز طول می کشد ، اما چرخه های کوتاه تر یا طولانی تر نیز بطور طبیعی متغیر هستند

 


بهترین زمان برای بارداری کی است؟


اگر حدود یک روز پس از تخمک گذاری رابطه جنسی داشته باشید به احتمال زیاد باردار می شوید (تخمک ها از تخمدان رها می شوند). اگر سیکل شما حدود 28 روز طول بکشد ، این دوره معمولاً در حدود 14 روز از روز اول آخرین دوره شماست.

یک تخمک پس از رها شدن حدود 12 تا 24 ساعت زندگی می ماند. برای اینکه حاملگی اتفاق بیفتد ، تخمک باید در این مدت توسط اسپرم بارور شود.

اسپرم می تواند تا 7 روز در بدن زن زندگی کند. بنابراین اگر در روزهای قبل از تخمک گذاری رابطه جنسی برقرار کرده اید ، اسپرم وقت زیادی برای سفر به بالای لوله های فالوپ را برای منتظر ماندن آزاد شدن تخمک خواهد داشت.

دانستن دقیق چه زمانی تخمک گذاری اتفاق می افتد ، دشوار است ، مگر اینکه شما در حال برنامه ریزی طبیعی خانواده یا آگاهی از باروری باشید.

 


به طور مکرر رابطه داشته باشید


اگر می خواهید باردار شوید ، داشتن رابطه جنسی هر 2 تا 3 روز در طول ماه بهترین فرصت را به شما می دهد.

لازم نیست که فقط در حین رابطه جنسی تخمک گذاری داشته باشید.

 

منبع: https://www.nhs.uk/

  • nyusha gholami
  • ۰
  • ۰

چاقی مفرط یک وضعیت پزشکی است که در آن چربی اضافی بدن به حدی انباشته شده است که می تواند تأثیر منفی بر سلامتی داشته باشد. 

 

چطور بفهمیم دچار چاقی مفرط هستیم یا نه ؟

 

معمولاً افرادی چاق تلقی می شوند که شاخص توده بدنی (BMI) آن ها، طبق اندازه گیری های بدست آمده با تقسیم وزن شخص بر مربع قد فرد ، بیش از 30 کیلوگرم بر متر مربع باشد.

دامنه 25 تا 30 کیلوگرم بر متر مربع به عنوان اضافه وزن تعریف می شود. برخی از کشورهای آسیای شرقی از مقادیر کمتری استفاده می کنند.

چاقی مفرط احتمال ابتلا به بیماری ها و شرایط مختلف ، به ویژه بیماری های قلبی عروقی ، دیابت نوع 2 ، آپنه انسدادی خواب ، انواع خاصی از سرطان ، استئوآرتریت و افسردگی را افزایش می دهد.

چاقی بیشتر به دلیل ترکیبی از مصرف بیش از حد مواد غذایی ، عدم فعالیت بدنی و حساسیت ژنتیکی ایجاد می شود.

چند مورد در درجه اول توسط ژن ها ، اختلالات غدد درون ریز ، داروها یا اختلال روانی ایجاد می شود.  به طور متوسط ​​، افراد چاق به دلیل انرژی مورد نیاز برای حفظ افزایش وزن بدن ، انرژی بیشتری نسبت به همتایان طبیعی خود دارند.

چاقی بیشتر از طریق ترکیبی از تغییرات اجتماعی و انتخاب های شخصی است که قابل پیشگیری می باشد. تغییرات رژیم و ورزش ، اصلی ترین روش درمان به شمار می آید.

کیفیت رژیم غذایی را می توان با کاهش مصرف غذاهای پر کالری ، از جمله غذاهای پر چرب یا قند و با افزایش مصرف فیبر رژیم غذایی بهبود بخشید.

 

چه زمانی داخل معده بالن گذاشته می شود؟

 

داروها را می توان به همراه رژیم غذایی مناسب برای کاهش اشتها یا کاهش جذب چربی استفاده کرد. اگر رژیم ، ورزش و دارو مؤثر نباشد ، ممکن است یک بالون یا جراحی معده برای کاهش حجم معده یا طول روده انجام شود ، و این منجر به احساس کامل زودتر یا کاهش توانایی جذب مواد مغذی از مواد غذایی می شود.
 

چاقی چه تاثیری بر طول عمر انسان دارد؟


چاقی مفرط یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است.

طبق آمار در سال 2015 ، 600 میلیون بزرگسال (12٪) و 100 میلیون کودک در 195 کشور چاق بودند.  چاقی در زنان بیش از مردان شایع است.

مقامات وزارت بهداشت آن را یکی از جدی ترین مشکلات بهداشت عمومی قرن بیست و یکم می دانند.  چاقی در بیشتر دنیای مدرن (به ویژه در دنیای غرب) برجسته تر نشان داده می شود. اگرچه در سایر زمان های تاریخ به عنوان نمادی از ثروت و باروری دیده می شد و هنوز هم در بعضی از نقاط جهان است.

در سال 2013 ، چندین انجمن پزشکی ، از جمله انجمن پزشکی آمریکا و انجمن قلب آمریکا ، چاقی را به عنوان یک بیماری مزمن طبقه بندی کردند.

 

منبع: https://en.wikipedia.org

  • nyusha gholami
  • ۰
  • ۰

تصویر انواع زگیل

زگیل ها هزاران سال است که انسان های روی کره زمین را آزار می دهد، قدیمی ترین زگیل مربوط به مومیایی 3000 ساله است. این بیماری در کتاب های شکسپیر نیز ذکر شده است. اگرچه این زائده ها به طور کلی خطرناک نیستند، اما ظاهر نا زیبایی را ایجاد می کنند و به شدت مسری هستند. همچنین می توانند دردناک باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر حول این بیماری با ما همراه شوید.

زگیل چیست ؟

عامل زگیل ها، ویروس پاپیلومای انسانی یا همان اچ پی وی HPV است، بیش از 100 نوع HPV وجود دارد که تقریباً تمامی آن ها موجب زگیل می شوند. اغلب سوش های این ویروس بر روی دست ها و پا ها می شود اما انواع خاصی از آنها با بروز زگیل داخل و یا روی آلت تناسلی در ارتباط است. که با نام زگیل تناسلی شناخته می شود. زگیل ها تناسلی با ایجاد بیماری خطرناک سرطان سرویکس (گردنه رحم) در ارتباط است.

انواع زگیل ها

زگیل ها انواع مختلفی را شامل می شوند که بسته به ظهور در قسمت های مختلف بدن و ظاهر این زائده در پنج دسته بندی مختلف قرار می گیرد :

زگیل های معمولی

زگیل های معمولی بر روی انگشتان و پنجه ها شما رشد می کنند اما می توانند در سایر نقاط بدن نیز ظاهر شوند. این نوع ظاهری زبیر و خشن داشته و معمولاً گرد هستند. زگیل های معمولی نسبت به پوست اطراف آن سفید تر است.

زگیل کف پا

این نوع از زگیل در کف پا رشد می کند، و بر خلاف سایر آن ها، به علت رشد در نقطه ای حساس و تحت فشار بالا به سمت داخل رشد می کنند. ممکن است این عارضه در ابتدا به شکل پینه به نظر برسند اما دانه‌های سیاهی که مویرگ‌های خونی هستند به خوبی درون زائده مشاهده می‌شوند. این نوع از این بیماری معمولاً دردناک است و اگر آسیب ببیند دچار خونریزی می شود.

زگیل های تخت

زگیل های تخت معمولا بر روی صورت، ران یا بازوها رشد می کنند. آنها کوچک هستند و رشد کندی دارند. نوع ذکر شده دارای یک سطح صاف هست، و می توانند به رنگ صورتی، قهوه ای یا کمی زرد باشند.

زگیل های خوشه ای

زگیل های خوشه ای در اطراف دهان یا بینی و گاهی در گردن یا زیر چانه رشد می کنند. آنها کوچک و رنگ پوست هستند. این نوع عارضه از به هم پیوستن چند زائده ایجاد می شود.

زگیل های داخلی

زگیل های داخلی در داخل و اطراف ناخن های دست ها و پاها رشد می کنند. آنها می توانند دردناک باشند و رشد ناخن را تحت تأثیر قرار دهند.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم ؟

  • مشاهده این زائده بر روی صورت یا قسمت های حساس دیگری از بدن (مثل ناحیه تناسلی، دهان، بینی و …)
  • مشاهده خونریزی یا علائم عفونت در اطراف زگیل، مانند چرک یا پوسته پوسته شدن
  • درد قسمت عارضه
  • تغییر رنگ زائده
  • همراه با این زائده، دیابت یا سیستم ایمنی ضعیفی دارید مانند مبتلایان به HIV

آیا میتوان زگیل را در خانه درمان کرد؟

زگیل ها ظاهر نا زیبایی را ایجاد می کنند همین امر موجب می شود بیماران از راهکار های مختلفی برای درمان استفاده کنند ولی خوب است بدانید انواع زگیل ها معمولاً در خانه و با استفاده از داروهای مخصوص درمان می شوند. اما برای درمان نکات زیر را به یاد داشته باشید :

  • این نوع از عفونت ها به شدت مسری هستند، و به راحتی به دیگران و سایر نقاط بدن گسترش می یابد.
  • برای پیشگیری از گسترش این بیماری لازم است وسایل شخصی خود مانند سنگ پا و یا ناخن گیر را در اختیار دیگر قرار ندهید و آن را به سایر نقاط بدن خود نزنید.
  • اگر مبتلا به بیماری های نقص سیستم ایمنی یا دیابت هستید، برای درمان بیماری با پزشک مشورت کنید.
  • زائده هایی که بر روی نقاط حساس بدن مانند صورت یا ناحیه تناسلی ایجاد می شود، نباید توسط درمان های خانگی درمان شوند و نیاز به مشورت با پزشک دارند.

عکس ساختار زگیل

 

درمان با روش کرایوتراپی

درمان با استفاده از کرایوتراپی یا همان انجماد، شامل اسپری سرد و مخلوطی از دی متیل اتر و پروپان یا نیتروژن مایع است، این روش درمانی به سرعت این عارضه را درمان می کند. به یاد داشته باشید بعد از اسپری کردن این مواد سطح زائده دچار زخم و یا تاول می شود اما پس از طی مدتی به طور کامل از بین می رود.

درمان با سالیسیلیک اسید

این روش شامل مصرف داروهایی حاوی سالیسیلیک اسید است که به رفع این زائده ها کمک می کند. البته برای تکمیل فرآیند درمان لازم است چندین هفته تا چندین روز به طور مداوم از این محصولات استفاده نمایید. بهتر است قبل از مصرف این دارو قسمت عفونت را برای مدت 15 دقیقه در آب خیس کنید.

درمان با چسب برزنتی

استفاده از چسب های برزنتی بر روی قسمت درگیر شده یکی از روش های رایج در درمان این بیماری است که به رفع این عارضه کمک می کند. این روش شامل پوشاندن زائده با استفاده از نوار چسب مخصوص برای چندین روز و سپس کندن آن است. انجام این روش در طی چندین مرحله به درمان این بیماری کمک می کند.

عمل جراحی

جراحی فقط در صورتی انجام می گیرد که این عارضه به درمان های دیگر پاسخ ندهند. در این روش پزشک زائده ها را با استفاده از چاقو برش داده یا توسط برق میسوزاند. جراحی معمولاً روش موثری است اما درد بسیاری را به همراه داشته و ممکن است باعث ایجاد زخم شود.

آیا می توان از این عارضه پیشگیری کرد؟

.

جهت خواندن ادامه این مطلب به سایت زیر مراجعه کنید.

  • nyusha gholami
  • ۰
  • ۰

بیماری های مقاربتی در زنان (STDs) به عنوان عفونت های منتقله از راه جنسی شناخته می شوند. آنها از طریق رابطه واژن، مقعد یا تماس جنسی دهانی انتقال می یابند. رایج ترین علائم این بیماری ها شامل خارش واژن، بثورات پوستی، ترشحات غیر معمول و درد است. بسیاری از بیماری های مقاربتی زنان نشانه ای ندارند. STDs های درمان نشده، می توانند منجر به مشکلات باروری و افزایش خطر سرطان گردن رحم شوند، و یا سلامت شریک جنسی شما را با خطر مواجه نمایند.

با توجه به آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، بیش از 50 درصد موارد جدید کلامیدیا و گنوره در زنان بین 15 تا 24 ساله رخ می دهد. هر ساله در سراسر جهان حدود 357 میلیون عفونت جدید سیفلیس، کلامیدیا، گنوره و تریکوموناس وجود دارد.

از آنجا که اغلب زنان مبتلا به STDs علائمی ندارند، تا مدت ها از بیماری خود اطلاع ندارند. برآورد ها نشان داده حدود 90 درصد مبتلا به این بیماری ها از وجود آن آگاه نیستند.

 

تصویر بیماریهای مقاربتی در زنان

بیماری های مقاربتی رایج در زنان

بعضی از شایعترین بیماری های مقاربتی در زنان در زنان عبارتند از:

  • زگیل تناسلی (ویروس اچ پی وی (HPV))
  • سوزاک
  • کلامیدیا
  • تب خال ناحیه تناسلی

HPV شایع ترین نوع بیماری های مقاربتی در زنان است که عامل اصلی سرطان دهانه رحم به شمار می رود. واکسن این بیماری می تواند از ابتلا به برخی سویه های خاص آن جلوگیری نماید. گونوره و کلامیدیا عفونت های باکتریایی شایع هستند. در واقع، کلامیدیا، شایع ترین نوع بیماری های مقاربتی در زنان در ایالات متحده است. تبخال تناسلی نیز بیماری رایجی است.

*جهت اطلاعات بیشتر از ویروس اچ پی وی و روش های درمان آن پیشنهاد میشود مطلب مرتبط با اچ پی وی را بخوانید*

نشانه های شایع بیماری های مقاربتی در زنان

لازم است زنان از علائم احتمالی STD آگاه باشند، تا در صورت ابتلا به آن بتوانند به سرعت بیماری را تشخیص دهند. بعضی از نشانه های شایع ابتلا به این بیماری به این شرح است :

  • تغییرات در ادرار: STD را می توان با درد و یا احساس سوزش در هنگام ادرار، نیاز مکرر به تخلیه و یا وجود خون در ادرار شناسایی نمود.
  • ترشحات غیر طبیعی واژن : میزان ترشحات واژن به طور مداوم و بر طبق یک چرخه منظم تغییر می کند. تخلیه زیاد و سفید ممکن است نشانه ای از عفونت قارچی باشد  و وقتی تخلیه زرد یا سبز است، از علائم گونوره یا تریکوموناس می باشد.
  • خارش در ناحیه واژن : خارش یک علامت غیر اختصاصی برای بیماری های STD است زیرا می تواند ناشی از علل مختلفی ایجاد شود. به طور مثال خارش می تواند ناشی از علل زیر ایجاد شود :

واکنش آلرژیک به کاندوم لاتکس

عفونت قارچی

شپش موقت یا چرک

زگیل ناحیه تناسلی

بسیاری از STD های باکتری و ویروسی در مراحل اولیه نشانه هایی به این شرح را ایجاد می کنند :

  • درد در هنگام رابطه جنسی: این علامت اغلب نادیده گرفته می شود، اما درد شکمی یا لگن هنگام رابطه جنسی می تواند نشانه ای از بیماری التهابی لگن (PID) باشد. PID اغلب در مرحله پیشرفته عفونت با کلامیدیا یا گنوره ایجاد می شود..
  • خونریزی غیرطبیعی : خونریزی غیر طبیعی یکی دیگر از علائم احتمالی PID یا سایر مشکلات تولید مثل در STD است.
  • جوش یا زخم : زخم یا جوش های کوچک در اطراف دهان و یا واژن می تواند نشانه ای از تبخال، HPV یا سیفلیس باشد.

جلوگیری از بیماری های مقاربتی در زنان

هر زنی باید اقدامات پیشگیرانه خاصی را برای جلوگیری از انتقال یا ابتلا به STD ها انجام دهد. برخی از این اقدامات عبارتند از :

  • انجام تست ها در فاصله زمانی معین : به طور معمول، زنان باید هر سه تا پنج سال یکبار تست پاپ اسمیر را انجام دهند. تا تغییرات سلولی در آنها مورد بررسی قرار گیرد. انجام آزمایش های مربوط به بیماری های مقاربتی در زنان برای کسانی که از نظر جنسی فعال هستند، امری ضروری است.
  • استفاده از محافظ ها : کاندوم میتواند از شما و شریک جنسی تان در برابر بیماری های آمیزشی محافظت نماید. استفاده از کاندوم برای انواع رابطه های دهانی، واژن و مقعد توصیه می شود. به یاد داشته باشید استفاده از روشهای پیشگیری از بارداری نظیر اسپرم کشها، قرص های جلوگیری از بارداری و سایر روشهای پیشگیری تنها از فرد در برابر بارداری محافظت کرده و تاثیری در انتقال STD ها ندارد.

بیماری های مقاربتی در زنان و بارداری

زنان باردار نیز می توانند دچار بیماری های آمیزشی (STD) شوند. از آنجا که بیشتر این عفونت ها نشانه ای را ایجاد نمی کنند، زنان در اغلب موارد از وجود آن آگاه نمی شوند.

این عفونت ها می تواند برای شما و نوزادتان تهدید کننده زندگی باشد. زیرا بیماری های مقاربتی در زنان در دوران بارداری یا زایمان به نوزاد منتقل می شوند، بنابراین درمان اولیه ضروری است. تمام STD های باکتریایی را می توان با مصرف آنتی بیوتیک در دوران بارداری درمان نمود. عفونت ویروسی نیز با داروهای ضد ویروسی درمان می شوند تا از انتقال عفونت به کودک جلوگیری شود.

بیماری های مقاربتی در زنان و تجاوز

برخی از زنان بیماری های آمیزشی را بعد از تجربه تجاوز دریافت می کنند. معمولاً این زنان زمانی که برای بررسی های دقیق عامل تجاوز و دریافت DNA وی به پزشک مراجعه می کنند، تحت آزمایش هایی برای بررسی های عفونت بالقوه STD قرار می گیرند. بسته به عوامل فردی و تاریخچه پزشکی، درمان پیشگیرانه بعد از تجاوز به این شرح است :

  • مصرف آنتی بیوتیک ها
  • واکسن هپاتیت
  •  واکسن HPV (واکسن گارداسیل یا سرواریکس)
  • داروهای ضد ویروسی HIV

این افراد باید پس از دریافت درمان های پیشگیرانه، به پزشک مراجعه کنند تا اطمینان حاصل شود که خطر ابتلا به عفونت ها رفع شده است.

بعد از تشخیص STD

بعد از تشخیص STD مواردی وجود دارند که انجام آنها به تسریع فرآیند درمان کمک خواهد نمود :

  • بعد از تشخیص بیماری بلافاصله باید درمان های مرتبط با بیماری شروع شوند.
  • شریک جنسی خود را از بیماری آگاه نموده و در رابطه با قطع موقتی رابطه جنسی تا تکمیل فرآیند درمان صحبت کنید.
  •  از رابطه جنسی تا درمان کامل عفونت خودداری کنید.
  • مصرف داروهای خود را تا تکمیل درمان قطع نکنید.

 

عکس بیماریهای زنان

 

منبع: https://hpvdarman.com/

  • nyusha gholami
  • ۰
  • ۰

بهترین و بدترین رژیم غذایی سال

سالانه میلیون ها نفر قطعنامه های مربوط به سلامتی را برای سال نو تنظیم می کنند ، بنابراین چه زمانی بهتر از برای مطالعه بهترین و بدترین رژیم های غذایی سال؟

 

اخبار ایالات متحده و گزارش جهانی به راحتی رتبه های سالانه خود را از محبوب ترین رژیم های غذایی روزانه یا بیشتر را به سال جدید می بخشد و این یک ابزار جدی برای هر کسی است که در مورد کدام رژیم غذایی با پرفشاری مناسب برای آنها مناسب است اشتباه می کند.

 

بهترین رژیم غذایی سال 2020

امسال رژیم غذایی مدیترانه ای به عنوان بهترین رژیم غذایی سال 2020 برای سومین سال متوالی برنده شد و به دنبال آن رژیم های DASH ، Flexetary و WW (رژیم غذایی که به طور رسمی با عنوان وزنه گران شناخته می شود). یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی دهه گذشته شدند.

 

رژیم کتو

کتو ، یکی از بزرگترین بازنده های سال بود که در رده های دوم تا مردگان آخرین رده بندی دقیقاً در مقابل رژیم دوکان قرار گرفت و به عنوان بدترین رژیم سال 2020 شناخته شد.

 

جای تعجب نیست! بهترین رژیم غذایی کلی ، رژیم غذایی مدیترانه ای

 

رژیم غذایی مدیترانه ای که سرشار از میوه و سبزیجات ، چربی های سالم و غلات کامل است ، دارای فواید بهداشتی نیز می باشد. رژیم غذایی مدیترانه ای به دلیل این واقعیت که "کاملاً حساس به تمامی مواد غذایی است" برنده سال شد.

 

دیوید کاتز ، دکتر بنیانگذار مرکز تحقیقات پیشگیری از دانشگاه ییل و یکی از 25 قاضی در ایالات متحده توضیح داد: "ویژگی های بهترین رژیم غذایی شامل : تعادل ، خوش بینی ، دوست داشتن خانواده ، پایداری ، همراه با سلامتی است." پانل اخبار و گزارش جهانی: "وی در یک بیانیه مطبوعاتی گفت:" رژیم مدیترانه ای در تمام این فاکتورها بررسی می شود.

 

علاوه بر این ، ویرایشگر تغذیه کمک کننده سلامت ، سینتیا ساس اشاره می کند که یکی از اصلی ترین معیارهای استفاده برای رتبه بندی رژیم های غذایی ، تحقیقات است و رژیم غذایی مدیترانه ای از نظر تاریخی اثبات شده است که سودمند است و "مدتهاست که یک استاندارد طلا" از نظر اثبات شده است. نتایج هر دو برای مدیریت وزن و نتایج سلامت. وی توضیح می دهد: "از آنجا که رژیم مدیترانه مدتی طولانی در آن منطقه از جهان روش زندگی بوده است ، ما داده های زیادی در مورد تأثیر آن بر کنترل وزن و خطر بیماری مزمن داریم."

وی در بیانیه مطبوعاتی گفت: "ما به رژیمهای غذایی که ارزش ثابت ماندن وزن را نشان داده اند علاقه مند نیستیم. رژیم های غذایی خوب و ایمن ، معقول و مورد حمایت علم امروزی هستند. این از سال به سال بعد مداوم خواهد بود."

 

یکی از بدترین رژیم های سال 2020 - keto

 

 

بله ، رژیم غذایی پر چرب و کم کربوهیدرات که به دلیل وعده های سریع و باریک خود ، یک فرقه را به خود جلب کرده است ، رتبه دوم و آخر را در اختیار کارشناسان قرار داده و نگرانی های خود را در مورد تأکید آن بر غذاهای پرچرب نشان داده است.

 

یک متخصص خاطرنشان کرد: "این رژیم اساساً با همه چیزهایی که درباره سلامتی طولانی مدت می شناسیم مغایرت دارد."

آنها همچنین خاطرنشان کردند که این رژیم در جلوگیری از دیابت و ارتقاء سلامت قلب "خیلی کم مؤثر است".

از نظر شواهد کافی برای کاهش وزن دراز مدت برخوردار نیست. ساس می گوید: این رژیم مغذی نیست و دنبال کردن آن بسیار دشوار است. یکی از متخصصان گفت: "پیروی از این برنامه غذایی طولانی مدت دشوارترین جنبه رژیم غذایی است." مردم از خوردن غذاهای چرب ، چربی و گوشت بسیار بی حوصله می شوند. " اکثر کارشناسان در واقع آن را "سخت ترین رژیم ها" توصیف کردند.

 

Source: https://pezeshki-org.blogsazan.com/

  • nyusha gholami
  • ۰
  • ۰

 

اکثرا خانم ها به دنبال کشف راه هایی هستند که همیشه چهره آن ها را شاداب تر و زیبا تر نشان دهدد. در این مقاله به بررسی چند نکته ساده ولی جذاب برای داشتن ظاهری زیبا می پردازیم.

 

معجزه درخشندگی پوست با خوردن آب

 

بهترین کار برای داشتن پوستی همیشه شاداب و جوان نوشیدن آب در طول روز است. هیدراتاسیون موجود در آب به پوست شما کمک می کند تا مرطوب و درخشان بماند ، متابولیسم (سوخت و ساز بدن) شما را تقویت کرده و سطح انرژی شما را بالا نگه می دارد. در نتیجه، نوشیدن مداوم آب در طول روز پوست شما را همیشه شاداب نگه می دارد.

 

انقدر به چانه ات دست نزن!

 
 
اگر اغلب روی چانه و فک خود خط و ترک های پوستی دارید ، سعی کنید روی میز خود همیشه از یک ضدعفونی کننده دست استفاده کنید. زیرا ما اغلب به طور ناخودآگاه در حالی که کار انجام می دهیم یا صحبت می کنیم، چانه و دهان خود را لمس میکنیم و باعث ایجاد کثیفی و باکتری در آن قسمت می شویم.
 

 

چطور چشمانی درشت داشته باشم ؟

 

اگر در کشیدن خط چشم خیلی حرفه ای نیست این کلک به کارتان می آید! شما می توانید بدون استفاده از خط چشم نیز چشمانی درشت داشته باشید. فقط کافیه که یکم از سایه ی تیره چشم رو بصورت خطی باریک دقیقا جایی که مژه ها شروع می شوند پخش کنید. از مداد سفید یا نقره ای نیز برای گوشه های چشم خود استفاده کنید. تیره کردن پایین چشم نیز می تواند بسیار موثر باشد.






چطور مژه هایی فر تر داشته باشم؟



"قبل از استفاده از فر مژه برای یک نتیجه قابل ملاحظه تر و ماندگار ، قبل از استفاده از آن مژه های خود را گرم کنید. میتوانید برای این کار از باد سشوآر یا آب گرم کمک بگیرید. با انجام این کار مژه های شما به مدت طولانی تری حجیم و بالا می مانند.

 

 

 

شستن روزانه صورت

 

شما هر روز باید پوستی تمیز و عاری از میکروب داشته باشید. اگر شاغل هستید و سر کار میروید می توانید از یک محلول شستشو صورت یا شیرپاکن استفاده کنید. این کار باعث می شود تا چربی پوست شما به تعادل برسد.

اگر از یک صابون شستشو استفاده میکنید، دقت کنید که PHصابون پایین باشد که به پوست ظریف صورت آسیب نرساند. بطور مثال از صابون بچه نیز می توانید برای شستشو روزانه استفاده کنید.

 

 

کرم پودر و روغن اضافی!



"بعد از سن 35 سالگی ، هرگز از کرم پودر استفاده نکنید (در بعضی مواقع روی بینی مشکلی ندارد). ماده موجود در کرم پودر در چین و چروک های اطراف چشم و دهان قرار می گیرد و بلافاصله باعث افزایش سن و چروک پوست می شود. در عوض ، به دنبال یک مرطوب کننده رنگی و  یا کانسیلرها با کیفیت عالی باشید. برای به حداقل رساندن خطوط صورت استفاده از کانسیلر بسیار کمک کننده است. برای پوشاندن بافت های لکه دار صورت از روغن درخت چای استفاده کنید. "


 

همیشه با کرم ضدآفتاب

 

اصلا اهمیتی ندارد که در چه فصلی از سال هستی! همیشه و هر زمانی که در نور خورشید بیرون می روید از کرم ضدآفتاب برای پوشاندن هر قسمتی از بدن که در معرض نور است استفاده کنید.


منبع:
https://www.shape.com/

 
 
  • nyusha gholami