انجمن سلامت و درمان

در این وبلاگ به بررسی مختلف انواع بیماری ها و پیشنهاد بهترین روش های درمان آن ها می پردازیم

انجمن سلامت و درمان

در این وبلاگ به بررسی مختلف انواع بیماری ها و پیشنهاد بهترین روش های درمان آن ها می پردازیم

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بواسیر یا هموروئید یکی از بیماری های نشیمنگاهی شایع بین افراد در تمام سنین می باشد. همچنین این عارضه در دو دسته بواسیر یا هموروئید خارجی و داخلی قرار می گیرد که اگر هر کدام به مرحله پیشرفته هموروئید برسند، به همان نسبت نیازمند درمان جدی تری هستند. لازم به ذکر است که اگر این عارضه در مراحل ابتدایی بیماری درمان شوند، مشکلات جدی برای فرد به وجود نمی آورند. ولی متاسفانه بعضی از افراد بسیار دیر اقدام به درمان می کنند. یکی از علت هایی که بیماران دیر به کلینیک های درمانی اقدام می کنند، هزینه جراحی بواسیر با لیزر یا عمل جراحی باز هموروئید است. البته یک نکته وجود دارد که بسیاری از افراد آگاهی کامل نسبت به انتخاب روش درست درمان را ندارند و نمی دانند چه فاکتور هایی را به غیر از هزینه عمل بواسیر با جراحی یا لیزر در نظر بگیرند.

در این مطلب به بررسی کامل این موضوع پیرامون هزینه ها و نرخ قیمت درمان هموروئید می پردازیم. پس توصیه می کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

هزینه جراحی بواسیر (هموروئید) با لیزر

آیا می دانید که چطور بواسیر با لیزر درمان می شود؟ لازم به یادآوری است که بواسیر سیاهرگ های متورم شده اطراف مقعد هستند که بر اثر یبوست، کم آبی بدن، کم تحرکی، رابطه جنسی مقعدی، چاقی و اضافه وزن و… به وجود می آید. این اتفاق می تواند داخل کانال مقعد یا خارج از آن بیفتد. زمانی که شما به متخصص بواسیر برای درمان مراجعه می کنید، او با استفاده از لیزر این بافت ها را برش داده و آن ها را از مقعد خارج می کند. بر خلاف تصور برخی از مراجعین عزیز؛ لیزر درمانی کاملا بدون خونریزی، درد و بی حسی کامل انجام می شود. علاوه بر تمام این ها، فرد نیاز به بستری در بیمارستان ندارد و پس از عمل می تواند به فعالیت های روزمره خود ادامه دهد.

به طور کلی هزینه عمل با لیزر به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله:

  • نوع بواسیر (داخلی یا خارجی)
  • میزان پیشرفت بیماری
  • شهری که برای درمان به آنجا می روید
  • نرخ دستمزد پزشک یا جراح متخصص
  • نوع دستگاه لیزر

 

  • nyusha gholami
  • ۰
  • ۰

هر شخص فعال جنسی در معرض خطر ابتلا به HPV قرار دارد. با این حال، ریسک ابتلا به این بیماری برای برخی اشخاص بیشتر است :

  • افرادی که کمتر از 30 سال سن دارند.
  • افراد سیگاری
  • کسانی که سیستم ایمنی ضعیف داشته باشند.
  • سابقه سوء استفاده جنسی
  • فرزند مادرانی که در طی زایمان مبتلا به ویروس بوده اند.

عوارض ویروس اچ پی وی HPV

ویروس اچ پی وی HPV علت اصلی سرطان در دهانه رحم است. همچنین این عفونت می تواند به تغییرات پیش سرطانی در سلول های دهانه رحم، به نام دیسپلازی، منجر شود. انواع دیگر اچ پی وی نیز ممکن است باعث ایجاد سرطان در ناحیه تناسلی زنانه (فرج) شوند. آنها همچنین می توانند سرطان آلت تناسلی و مقعد را نیز ایجاد کنند.

تشخیص زگیل تناسلی

برای تشخیص این بیماری، دکتر به بررسی وضعیت سلامت و علائمی که تجربه می کنید می پردازد. داشتن اطلاعات کافی در مورد رابطه هایی که تجربه کرده اید نیز می تواند به پزشک در تشخیص دقیق تر کمک نماید. اولین مرحله نیز برای تشخیص دقیق تر معاینه فیزیکی در ناحیه ی مشکوک به زگیل است. برخی از افراد که برای درمان به ما مراجعه می کنند، این سوال را دارند که آیا هر زخم تناسلی ، زگیل است؟ در پاسخ باید بگوییم خیر. بیشتر زخم ها در ناحیه مقعد به دلیل شقاق یا یبوست مزمن می باشند.

 

تشخیص دقیق و درست زگیل تناسلی مهم ترین مرحله برای درمان آغاز این بیماری است. در نتیجه انتخاب صحیح پزشک معالج خوب با سابقه درمانی موفق از اهمین بالایی بر خوردار است.
کلینیک اچ پی وی ارائه دهنده خدمات درمان سریع زگیل تناسلی و زائده های گوشتی.
 

تشخیص زگیل تناسلی در زنان

برای تشخیص دقیق زگیل تناسلی در زنان نیاز به معاینه لگنی است همچنین برای این منظور از نوعی محلول اسیدی استفاده می کنند تا از این طریق زگیل قابل مشاهده باشد. همچنین انجام آزمایش پاپ اسمیر (دریافت نمونه از سلول های گردنه رحم) برای زنان در این مرحله تجویز می شود تا وجود HPV در آنها تایید گردد. نوع خاصی از ویروس اچ پی وی ممکن است نتایج غیر طبیعی در یک آزمایش پاپ ایجاد کند که نشان دهنده تغییرات پیش سرطانی است. اگر پزشک شما این ناهنجاری ها را تشخیص دهد، ممکن است نیاز به تکرار بیشتر برای نظارت بر هر گونه تغییر یا یک روش تخصصی به نام کولپوسکوپی باشد.

زنان در صورتی که می خواهند از وجود HPV، عامل سرطان اطمینان داشته باشند می توانند آزمایش DNA انجام دهند. این آزمایش تعیین می کند که چه نوع HPV در سیستم شما وجود دارد. آزمایش HPV برای مردان هنوز در دسترس نیست.

read more in: کلینیک اچ پی وی

  • nyusha gholami
  • ۰
  • ۰

مشاهده مطلب کامل در سایت ایران کلینیک

بواسیر یا هموروئید چیست

بواسیر یا هموروئید (Hemorrhoid) عارضه ای است که در دسته بیماری های ناحیه حساس نشیمنگاهی قرار دارد به همین دلیل بیشتر افرادی که به آن مبتلا می شوند از بیان مشکل خود دچار ترس و یا خجالت می شوند. اما باید بدانید که اکثر افراد برای یک بار هم که شده این بیماری را تجربه کرده اند. برخلاف تصور رایجی که وجود دارد بواسیر پیر و جوان نمی شناسد و نمی توان گفت که فقط افراد میانسال یا پیر گرفتار این عارضه می شوند. اما در پاسخ به این سوال که بواسیر یا هموروئید چیست؟ باید بگوییم که این بیماری در اطراف ناحیه مقعد ایجاد می شود. رگ های خونی که در این ناحیه وجود دارد در اثر عوامل مختلفی مثل زور زدن، بارداری، اضافه وزن، یبوست و … دچار پارگی و یا کشیدگی می شوند. با افزایش فشار، خون داخل مویرگ های مقعد حبس می شود و در نتیجه رگ هه و عروق خونی باد کرده و دچار التهاب می شوند که در این حالت بواسیر یا هموروئید ایجاد می شود.

اگر رگهای داخلی مقعد متورم و کشیده شوند بواسیر داخلی رخ می دهد. به دلیل اینکه گیرنده های عصبی درد در ناحیه داخلی مقعد کمتر است این نوع بواسیر معمولاً بدون درد و با خونریزی همراه است. اما اگر فشار و کشیدگی ادامه پیدا کند بالشتک های هموروئیدی به بیرون از مقعد کشیده می شوند و کم کم به بواسیر خارجی تبدیل می شود. بواسیر داخلی خود به ۴ درجه تقسیم می شود که شدیدترین نوع آن درجه ۴ می باشد که همیشه بیرون از مقعد می ماند و با فشار دست هم به داخل باز نمی گردد.

در بواسیر خارجی فشار و کشش رگهای خارجی مقعد باعث این بیماری می شود که همراه با ایجاد توده و برجستگی هایی در اطراف و زیر پوست مقعد می باشد. این توده ها و بالشتک های پرخون بسیار متورم و دردناک می باشند و باعث می شود که بیمار هنگام دفع، درد بیشتری داشته باشد. در نتیجه یکی از نشانه های بیماری بواسیر خارجی توده و برآمدگی های گوشتی شکل در اطراف سوراخ مقعد می باشد.

درمان بواسیر با لیزر

وقتی فردی به این بیماری دردناک  مبتلا می‌شود، انتخاب راه و روش درمان قطعی بواسیر  برای او مشکل خواهد شد و این سوال که برای درمان بواسیر چه باید کرد؟ ذهن او را درگیر می نماید. زیرا همیشه پزشک چند روش درمانی را همراه با معایب و مزایای آن بر سایر روش‌ها توضیح داده و توصیه می‌کند. در نهایت بیمار است که بین گزینه‌های پیشنهادی پزشک خود برای بواسیر و درمان آن انتخاب می‌کند. وقتی پای درمان‌های سنگین‌تری چون جراحی به میان می‌آید معمولاً فرد در انتخاب خود حساس‌تر می‌شود. از میان روش های درمانی جراحی هموروئید با لیزر از محبوبیت بیشتری در میان مردم برخوردار است. زیرا افراد تا جایی که بتوانند از تیغ برنده جراحی می‌گریزند. لیزر برای درمان تمامی انواع بواسیر مؤثر است. عمل هموروئید با لیزر نیز به عنوان یک نوع جراحی لیزری شناخته شده است که کل فرآیند درمان در آن با اشعه انجام می‌شود.

  • nyusha gholami
  • ۰
  • ۰

یکی از دغدغه های اصلی افراد مبتلا به بیماری کیست مویی (کیست بالای شکاف باسن در قسمت دنبالچه) این است که هزینه عمل کیست پیلونیدال چقدر است؟  و به دنبال پاسخ این سوال در سایت های مختلفی می گردند. لازم است پیش از هر چیزی این را بدانید که قیمت دقیق درمان این عارضه چه با لیزر و چه عمل جراحی سنتی به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به بررسی کامل آنها پرداخته و تاثیر بیمه تامین اجتماعی بر انواع روش های درمان را توضیح خواهیم داد.

نحوه تعیین و محاسبه هزینه

کیست مویی یکی از بیماری های رایج نشیمنگاهی است که در افراد پر مو و کم تحرک به دلیل برگشتن مو در داخل پوست و رشد کردن آن اتفاق می افتد که معمولا با التهاب، عفونت، سوزش و خارش همراه است. هدف از درمان این عارضه خروج توده مویی، سوزاندن عفونت و ریشه کن کردن بیماری است. که در عمل با لیزر این کیست به طور کامل از بین می رود و هیچگونه زخم یا اسکار بر جا نمی گذارد.

لیزر درمانی یکی از نوین ترین روش ها برای درمان انواع بیماری های نشیمنگاهی از جمله کیست مویی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده. از مزیت های این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عمل به صورت سرپایی
  • درمان قطعی
  • طول درمان کمتر از یک ساعت
  • احتمال عود تقریبا صفر
  • ترمیم پوست بدون جای زخم، گوشت اضافه یا اسکار

تمام اینها مواردی هستند که بیماران لیزر را به عنوان روش جایگزین جراحی ترجیح می دهند. هزینه درمان با لیزر اصولا از قیمت جراحی به صرفه تر است اما تعیین دقیق هزینه بدون معاینه پزشک امکان پذیر نیست زیرا به عوامل بسیاری بستگی دارد. از جمله:

  1. عمق کیست
  2. میزان عفونت
  3. تعداد کیست ها
  4. شرایط بیمار
  5. کلینیکی که برای درمان به آن مراجعه می کنید
  6. دستمزد جراح

ادامه مطلب هزینه عمل کیست مویی-کلینیک زارعی

  • nyusha gholami
  • ۰
  • ۰

امروزه با افزایش آلودگی آب های زیرزمینی در اثر صنعتی شدن جوامع شهری، مقادیری زیادی ناخالصی و گازهای سمی وارد آب های زیر زمینی می‌شود. با بالا رفتن میزان آلودگی، سختی TDS آب افزایش می‌یابد. به همین دلیل خرید دستگاه تصفیه آب به یکی از ملزومات زندگی ایرانیان تبدیل شده است که شهر تهران از این قاعده مستثنا نیست. بر اساس مطالعات و بررسی های انجام شده توسط متخصصان و کارشناسان بهداشت و سلامت، حدالامکان می‌بایست از آب تصفیه شده برای آشامیدن استفاده شود. به همین دلیل است که خرید دستگاه تصفیه آب متناسب با کیفیت آب مصرفی در هر منطقه، بسیار حائز اهمیت می‌باشد. دستگاه تصفیه آب بدون شک تنها دستگاهی است که میتواند آبی سالم  و عاری از هرگونه آلودگی را برای شما عزیزان تولید کند و سلامتی شما را تضمین نماید. اگر به دنبال مرکز بورس فروش و خرید دستگاه تصفیه آب در تهران هستید، این مقاله را مطالعه کنید. در ادامه به معرفی مراکز فروش و فروشگاه معتبر دستگاه تصفیه آب در شهر تهران پرداخته‌ایم. پس از آشنایی با این مراکز می‌توانید با خیال راحت و اطمینان کامل از اصالت و اورجینال بودن کالا، بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی مد نظر خود را تهیه کنید.

بورس فروش تصفیه آب در تهران

با توجه به اعمال تحریم ها، عرضه دستگاه‌های تقلبی و چینی با کیفیت پایین در بازار افزایش یافته است. به همین دلیل اگر اطلاعات کافی در این زمینه نداشته باشید، ممکن است دستگاهی را خریدرای کنید که به اندازه کافی کار آمد نباشد. شما میتوانید برای آشنایی با مشخصات بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی، مقاله بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی را مطالعه کنید. در کنار آشنایی با مشخصات و ویژگی های بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی می‌بایست با معتبرترین برندهای موجود در بازار نیز آشنا شوید. چرا که با خرید یک دستگاه متفرقه از یک فروشگاه ناشناس، تنها هزینه گزاف و اضافی را متقبل شدید. دستگاه های متفرقه اصولا دوام و طول عمر کمی دارند و در واقع عمل تصفیه را به خوبی انجام نمی‌دهند. به همین خاطر است که خرید از مراکز و فروشگاه معتبر دستگاه تصفیه آب در تهران، بسیار حائز اهمیت است.فروشگاه گوارنوش، بورس تصفیه آب خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی در غرب و شرق تهران است. گوارنوش وارد کننده دستگاه‌های تصفیه آب خانگی تایوانی اصل با برندهای سی سی کا، سافت واتر و ایزی ول می‌یاشد. این فروشگاه دارای نمایندگی مجاز و اصلی سافت واتر در تهران و همچنین مرکز فروش محصولات سی سی کا و ایزی ول در شهر تهران است. علاوه بر این برندها، برندهایی نظیر آکواجوی، تکومن، فلاکستک fluxtek را برای مشتریان خود فراهم کرده است.

ادامه مطلب در سایت گوارنوش 

  • nyusha gholami
  • ۰
  • ۰

github سایتای ما

https://github.com/hpvdarman

https://github.com/cliniczarei

https://github.com/iranclinic

  • nyusha gholami