انجمن سلامت و درمان

در این وبلاگ به بررسی مختلف انواع بیماری ها و پیشنهاد بهترین روش های درمان آن ها می پردازیم

انجمن سلامت و درمان

در این وبلاگ به بررسی مختلف انواع بیماری ها و پیشنهاد بهترین روش های درمان آن ها می پردازیم

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

از بین بردن زگیل صورت

زگیل می تواند در هر نقطه از بدن ایجاد شود ولی از آنجا که احتمال شیوع آن از طریق تماس بیشتر است ، به احتمال زیاد به شکل زگیل صورت ، دست ، انگشتان یا بین آن ها و  پاهای شما در مرحله اول ظاهر می شوند.

انواع زگیل ها توسط ویروس پاپیلومای انسانی یا همان ویروس اچ پی وی (HPV) ایجاد می شوند. که تعداد کاملا انگشت شماری از 100 نوعی که این ویروس دارد، منجر به زگیل می شود. جلوگیری از ویروس کار سختی است زیرا این ویروس می تواند در انواع سطوح مانند حوله ها ، کف ، دستگیره درها و میزها زندگی کند. همچنین می تواند تا یک سال پیش از ظاهر شدن این زائده گوشتی، در بدن فرد وجود داشته باشد. به همین دلیل، تعیین این که چگونه در معرض خطر ویروس اچ پی وی قرار گرفتید یا از کجا این ویروس به شما سرایت کرده ،عملاً غیرممکن است.

همچنین ویروس ناشی از زگیل ها از طریق لمس اشیاء و تماس انسان با انسان گسترش می یابد، بنابراین تنها راه برای اطمینان یافتن از عدم ابتلا به ویروس پاپیلوم انسانی انجام چکاپ و آزمایش های چند ماه یک بار می باشد.

در این مقاله به بررسی انواع زگیل های صورت و چگونگی تشکیل آن ها می پردازیم.

انواع زگیل صورت

زگیل ها برجستگی های کوچکی هستند که در هنگام لمس برآمدگی یا زبری آن ها احساس می شود. رنگ های متنوعی دارند و می توانند مایل به خاکستری ، قهوه ای ، سیاه یا صورتی به نظر برسند. زمانی که یک زائده گوشتی در بدن خود مشاهده می کنید، به طور معمول سرطان زا نیستند . جای نگرانی ندارند.

زمانی که پوست صورت شما دچار آسیبی مانند خراش یا هرگونه برش پوستی شده باشد، دو نوع رایج از این زائده ها ی گوشتی وجود دارند که ممکن است در آن ناحیه رشد کرده باشند:

زگیل صورت تخت

زگیل تخت اغلب در پیشانی و گونه ها ایجاد می شود. این زگیل های بسیار ریز تقریباً به اندازه یک دانه خشخاش هستند. آنها می توانند به صورت خوشه های بزرگ نیز ظاهر شده و مجموعه نقاط ریزی را روی پوست به وجود آورند. رنگ آن ها از طیف گوشتی تا صورتی یا قهوه ای مایل به زرد متغیر است.

زگیل های تخت یا مسطح نسبت به سایر زگیل ها نرم تر هستند و ظاهری کمی برجسته دارند. از این زائده های گوشتی تخت گاهی اوقات به عنوان زگیل کودک نام برده می شود زیرا احتمال ابتلای کودکان به آن ها بیشتر از بزرگسالان است.

 

برای خواندن ادامه مطلب درمان زگیل صورت به لینک زیر مراجعه کنید:

https://hpvdarman.com/articles/%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%b2%da%af%db%8c%d9%84-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa/

  • nyusha gholami
  • ۰
  • ۰

پینترست کلینیک اچ پی وی

 

ببینید چی واستون ساختیم!! devil

حساب پینترست کلینیک اچ پی وی فعال شده که دیگه مجبور نباشین هی برین توی سایت تا آخرین مطالبشو چک کنید.

راحت ترین راه! فقط دیگه با گوشی چک کن... wink

روی لینک زیر کافیه کلیک کنی تا مستقیم واردش بشی yes

کلینیک درمان قطعی ویروس اچ پی وی :

https://www.pinterest.com/hpvdarman

.

.

.

 

  • nyusha gholami
  • ۰
  • ۰

سرطان روده کوچک

سرطان روده کوچک یک بیماری نادر است که در آن سلول های بدخیم (سرطانی) در بافت های روده کوچک شکل می گیرند.
روده کوچک بخشی از دستگاه گوارش بدن است که شامل مری ، معده و روده بزرگ نیز می باشد. وظیفه اصلی این عضو مهم هضم مواد مغذی (ویتامین ها ، مواد معدنی ، کربوهیدرات ها ، چربی ها ، پروتئین ها و آب) از مواد غذایی و پردازش آن ها می باشد. همچنین به دفع مواد زائد از بدن کمک می کند. روده کوچک یک لوله طولانی است که معده را به روده بزرگ متصل می کند. روده کوچک به مراتب تا می شود تا داخل شکم قرار بگیرد.

سرطان روده کوچک چند نوع دارد؟

لازم به ذکر است که پنج نوع سرطان روده کوچک وجود دارد و انواع این سرطان ها عبارتند از:
آدنوکارسینوما ، سارکوم ، تومورهای کارسینوئید ، تومور استروما دستگاه گوارش و لنفوم.
اگر بخواهیم اشاره ای کوچک به انواع این سرطان ها داشته باشیم می توان به شکل زیر آن ها را تعریف کرد:

  • آدنوکارسینوما رایج ترین نوع سرطان روده کوچک می باشد که از سلول های غده ای در پوشش روده کوچک شروع می شود. بیشتر این تومورها در بخشی از روده کوچک نزدیک معده رخ به وجود می آیند. آنها ممکن است با گذر زمان رشد کنند و باعث مسدود شدن روده شوند.
  • لیومیوسارکوم از سلول های عضلانی و صاف روده کوچک شروع می شود. بیشتر این تومورها در بخشی از روده کوچک و نزدیک روده بزرگ رخ می دهد.

عوامل خطرناک ابتلا به سرطان روده کوچک

هر عاملی که خطر ابتلا به بیماری شما را افزایش دهد ، یک تهدید برای شما به حساب می آید. البته در نظر بگیرید که اگر یکی از عوامل زیر را هم دارید به معنای ابتلا قطعی به سرطان نیست. اگر فکر می کنید در معرض خطر هستید با پزشک خود صحبت کنید. عوامل خطر سرطان روده کوچک عبارتند از:

  • داشتن یک رژیم غذایی پرچرب.
  • سابقه ابتلا به بیماری کرون.
  • دچار شدن به بیماری سلیاک.
  • داشتن پولیپوز آدنوماتوز خانوادگی.

 

علائم و نشانه های ابتلا به سرطان روده کوچک


از علائم و نشانه های بارز سرطان روده کوچک می توان به مواردی مانند کاهش وزن غیر قابل توضیح و درد شکم اشاره کرد.

این علائم و نشانه ها ممکن است در اثر سرطان روده کوچک یا بیماری های دیگر نیز ایجاد شوند. در صورت داشتن هر یک از موارد زیر با پزشک خود شرایطتان را در میان بگذارید:

  • درد یا گرفتگی در وسط شکم.
  • کاهش وزن بدون دلیل مشخص.
  • یک توده در شکم.
  • خون در مدفوع ( خونریزی مقعد ).

انواع روش های تشخیص این عارضه


آزمایشاتی که برای آگاهی از وضعیت روده کوچک نوشته می شوند برای تشخیص و مرحله بندی چگونگی روش های درمان سرطان روده کوچک استفاده می شوند.
در طی انجام فرآیند درمان سرطان مهم است بدانید که روده شما درگیر کدام نوع از این سرطان می باشد و آیا تومور ایجاد شده توسط جراحی از بین می رود یا خیر. پروسه هایی مانند انجام آزمایش، امتحان کردن روش های مختلف تشخیص به طور معمول هم زمان انجام می گیرند.
انواع روش های تشخیص برای درمان این بیماری به شکل زیر می باشند:

معاینه عمومی و آگاهی از شرایط جسمی

معاینه بدن برای بررسی علائم سلامتی ، از جمله زیر نظر گرفتن علائم بیماری مانند توده یا هر چیز دیگری که در بدن فرد غیرعادی به نظر می رسد. همچنین سابقه ای از سابقه دارویی بیمار و امراض و معالجه های گذشته او نیز ثبت خواهد شد.

منبع : http://laserhemoroid.ir/%d8%b3%d8%b1%d8%b7%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d9%88%d8%af%d9%87-%da%a9%d9%88%da%86%da%a9/

  • nyusha gholami