انجمن سلامت و درمان

در این وبلاگ به بررسی مختلف انواع بیماری ها و پیشنهاد بهترین روش های درمان آن ها می پردازیم

انجمن سلامت و درمان

در این وبلاگ به بررسی مختلف انواع بیماری ها و پیشنهاد بهترین روش های درمان آن ها می پردازیم

۷ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اگر شما هم یکی از کسانی هستید که به کیست مویی یا همان سینوس پیلونیدال دچار شدید و تصمیم اقدام به درمان گرفتید، حتما یکی از مواردی که در قدم اول به دنبال آن هستید، هزینه عمل کیست مویی است. چند نمونه از سوال های دیگری که معمولا در ذهن افراد شکل می گیرد این است که :

  • آیا کیست مویی را با لیزر درمان کنم بهتر است یا عمل جراحی؟
  •  چه تفاوتی بین قیمت این دو روش درمان وجود دارد؟ 
  • آیا بیمه تامین اجتماعی یا تکمیلی هزینه درمان کیست مویی را تقبل می کنند؟

در این مطلب تصمیم داریم به تمام سوالات بالا که از موارد اصلی در ارتباط با عمل جراحی یا لیزر است، پاسخ دهیم. پس با ما همراه باشید.

هزینه عمل چگونه محاسبه می شود؟

کیست مویی یا سینوس پیلونیدال یک توده پر شده از چربی، موهای برگشته به داخل بدن، عفونت و یا پوست های مرده است که در شکاف بالای باسن (دنبالچه) تشکیل می شود. از آنجایی که درمان کیست مویی با روشهای دارویی یا خانگی جواب نمی دهد، پزشکان از روش های تهاجمی برای درمان آن استفاده میکنند. 

روش های تهاجمی که شامل لیزر و عمل جراحی هستند، هر کدام شرایط و هزینه های مربوط به خود را دارند. ولی در کل می توان گفت هدف از درمان این بیماری ریشه کن کردن توده و از بین بردن عفونت است. عمل با لیزر از این حسن برخوردار است که هیچگونه زخمی بر جا نمی گذارد. از مزیت های دیگر آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان قطعی عفونت و کیست
  • عمل به صورت سرپایی (در کلینیک)
  • زمان درمان حدود کمتر از یک ساعت
  • احتمال عود نزدیک به صفر
  • ترمیم زخم پس از درمان بدون آوردن گوشت اضافه 

تمام این موارد باعث شده اند تا بیماران درمان با لیزر را به جای جراحی ترجیح دهند. به جرات میتوان گفت که عمل کیست مویی با لیزر نسبت به جراحی هزینه های کمتری دارد و به گونه ای به صرفه تر است. اما از آنجا که به چند مورد بستگی دارد، نمی توان هزینه دقیق آن را محاسبه کرد:

  1. عمق کیست و میزان عفونت
  2. تعداد کیست های تشکیل شده
  3. شرایط و سابقه پزشکی بیمار
  4. کلینیک مورد نظر
  5. دستمزد پزشک متخصص

هزینه لیزر کیست مویی در کلینیک چه تفاوتی با عمل جراحی در بیمارستان دارد؟

از آنجا که دو روش درمانی عمل جراحی سنتی و لیزر با یکدیگر تفاوت هایی دارند، هزینه های درمان آنها نیز متفاوت است. هزینه های کلی بیمار در درمان با لیزر به صرفه تر است ولی اگر بخواهیم فقط نرخ عمل را در نظر بگیریم، جراحی پایین تر است. به این نکته توجه کنید که در کنار هزینه عمل بیمار کارهای دیگری هم لازم است انجام دهد از جمله بستری در بیمارستان، تعویض پانسمان روزانه، دادن تست ها و آزمایشات پیش از جراحی، تهیه آنتی بیوتیک و داروهای پس از درمان.

در صورتی که برای درمان کیست مویی با لیزر نیاز به دادن آزمایشات خاصی نیست. همچنین در کنار این موارد عمل جراحی سنتی نسبت به درمان کیست مویی با لیزر دارای عوارض و دوره نقاهت طولانی تری می باشد. در صورتی که پس از جراحی کیست عود کند، فرد لازم است با لیزر توده خود را درمان کند. 

جهت خواندن ادامه مطلب هزینه لیزر کیست مویی کلیک کنید.

  • nyusha gholami
  • ۰
  • ۰

عمل کیست مویی

درمان کیست مویی یا سینوس پیلونیدال با هدف از بین بردن توده مویی که در دنبالچه و بالاتر از ناحیه باسن قرار دارد، انجام می شود. لیزر کیست مویی و راه های جراحی از جمله روشهای درمانی هستند که بین اکثر مردم شناخته شده و محبوب اند. اما این موضوع که چگونه درمان با جراحی یا لیزر انجام می شود؟ برای همه سوال است که تصمیم داریم در این مقاله به بررسی همین موضوع بپردازیم. اکنون بیاید ابتدا تعریف خلاصه ای از تعریف اینکه کیست مویی چیست؟ با هم داشته باشیم.

توده کیست یا سینوس مویی چیست؟

کیست مویی یا سینوس پیلونیدال یکی از عارضه های رایج نشیمنگاهی بین جوانان و افراد مسن است که بیشتر مردان و پسران جوان را درگیر خود می کند. دکتران تا به حال دلیل یا علت خاصی برای سینوس مویی دنبالچه را پیدا نکردند اما بعضی از کار ها وجود دارند که درصد ابتلا به این عارضه را افزایش می دهند.

از جمله: داشتن موهای ضخیم و کلفت (که بیشتر در مردان وجود دارد)، چاقی مفرط، کم تحرکی و کارهایی نظیر کارهای کارمندی که نیازمند نشستن طولانی مدت در روز می باشند. در نتیجه هر فردی با این سبک زندگی در خطر ابتلا به کیست مویی می باشد.

درمان کیست مویی با لیزر چگونه انجام می شود؟
می توانیم بگوییم درمان کیست مویی با لیزر بهترین روش برای از بین بردن این بیماری و عفونتی ناشی از آن است که امروزه توسط متخصصان جراحی در کلینیک های پزشکی برای درمان قطعی بیماران استفاده می شود. از آنجا که روش های دارویی، گیاهی و خانگی تاثیری روی خارج کردن موهای برگشته به داخل پوست نداشته و به علاوه تمام بیماران در آخر مجبور به انتخاب بین یکی از این دو روش لیزر یا جراحی می باشند. بنابراین ما تمام نکات مرتبط با این دو روش را در اختیارتان میگذاریم تا بتوانید مناسب ترین انتخاب را داشته باشید.

همچنین برای اطلاعا ت بیشتر از این عمل جراحی کیست مویی می توانید به کلینیک اچ پی وی مراجعه کنید.

  • nyusha gholami
  • ۰
  • ۰

بهترین جراح فیستول علیرضا زارعی

فیستول مقعدی از آن دسته بیماری هایی است که شاید مهلک و کشنده به حساب نیاید ولی میتواند کیفیت زندگی ما را به شدت تحت تاثیر خود  قرار دهد و همه چیز را مختل کند.

فیستول در اثر ایجاد یک ارتباط غیر طبیعی میان بافت ها و قسمت های مختلف ناحیه ی مقعد رخ می دهد که به شکل مجرایی باریک به سطح پوست می رسد. این مشکل با عفونت، چرک و درد زیادی همراه است که گاه می تواند بیمار را از انجام کوچک ترین کارهای روزمره ناتوان کند.

درد و خونریزی فیستول مقعدی از یک طرف و گسترش عفونت ناشی از آن  به سایر نقاط بدن از طرف دیگر می تواند باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای شخص گردد و درمان آن را ضروری تر سازد. تشخیص و درمان چنین بیماری هایی به مهارت ، دقت و  تجربه ی بسیار زیادی نیاز دارد و چیزی نیست که بتوان درمان آن را به دست هر کسی سپرد.

اگر برای تشخیص و درمان فیستول مقعدی خود به  دنبال بهترین کلینیک در تهران هستید و اگر می خواهید بهترین دکتر یا پزشک متخصص فیستول را برای درمان خود انتخاب کنید کلینیک زارعی در این زمینه یکی از معتبر ترین هاست.

برای داشتن یک درمان موفق و قطعی مراجعه به یک پزشک متخصص خوب و با تجربه در زمینه ی تشخیص فیستول و انتخاب یک کلینیک درمانی معتبر برای آغاز درمان آن ضروریست.

سلامتی با ارزش ترین سرمایه ی شماست پس شایسته است آن را به دست امینی سپرد که می تواند به خوبی از آن محافظت کند.

متخصص فیستول درتهران

به طور طبیعی افرادی که درگیر این عارضه می شوند، به دنبال بهترین جراح فیستول ماهر و با تجربه می گردند. ماهانه بسیاری از مراجعین عزیز ما حتی از شهرستان و شهرهای دیگر برای درمان سریع به ما مراجعه می کنند. کلینیک زارعی می تواند یکی از گزینه های انتخابی شما برای مراجعه به متخصص فیستول در تهران باشد که بهترین راه های درمانی را به بیماران ارائه می دهد.

آیا انتخاب کادر درمانی و کلینیک خوب نقشی در درمان فیستول دارد؟

در جواب به این سوال باید به شما عزیزان بگوییم که بله، قطعا تاثیر به سزایی دارد. در عمل لیزر فیستول مقعدی دکتر متخصص فیستول نقش به سزایی دارد. چرا که مهارت و تجربه های فردی پزشک از مهم ترین عواملی هستند که در طی روند بهبودی پس از عمل هم تاثیر می گذارند. کادر درمان مجرب کلینیک زارعی با بیش از 1000 عمل موفق در خدمت شما عزیزان می باشند.

 

  • nyusha gholami
  • ۰
  • ۰

یادداشت ها evernote

جهت خواندن هر یک از مطالب روی لینک مرتبط آنها ضربه بزنید:

این مقالات کامل از evernote برداشته شده و مرجع آنها سایت های کلینیک اچ پی وی و کلینیک زارعی هستند.

درمان شقاق مقعدی

درمان زگیل تناسلی

لیزر بواسیر یا هموروئید

درمان فیشر یا شقاق

  • nyusha gholami
  • ۰
  • ۰

پیشرفت علم کمک روز افزونی در پزشکی و بهبود راه‌های درمانی بسیاری از بیماری‌ها داشته است. امروزه لیزر توانسته جایگزین بسیاری از اعمال جراحی‌ سنگین و پر عارضه شود. کاربرد لیزر در جراحی فیستول مقعد به دلیل حساسیت و آسیب‌پذیری طبیعی ناحیه‌ی مقعد نسبت به سایر اندام‌ها از بسیاری از مشکلات این روند درمانی کاسته است. لیزر در تمامی اعمال جراحی از مزایای بسیاری برخوردار است. اما به دلیل تک بعدی بودن درمان فیستول مقعد و نبود راهی جز جراحی آن، نقش لیزر پررنگ‌تر و قابل درک‌تر خواهد بود.

عمل لیزر فیستول مقعدی

در لیزر درمانی فیستول مقعد به جای استفاده از تیغ یا چاقوی جراحی و آسیب زدن به بافت‌های اطراف با کمک اشعه و انرژی ساطع شده از دستگاه لیزر مسیر فیستول را می‌بندند. لیزردرمانی می‌تواند با دقت و تهاجم کم‌تر به عضله‌ی دریچه مقعدی و حتی بدون کمترین خونریزی و درد انجام شود. زیرا لیزر این قابلیت را دارد تا هم اعصاب آسیب‌دیده حین جراحی و هم مویرگ‌های پاره شده را ترمیم کند. این جراحی سرپایی بوده و نیازی به بی‌هوشی عمومی و تحمل عوارض ناشی از آن ندارد.

درمان فیستول با لیزر

درمان فیستول با لیزر در مدت محدودتر و با سرعت بیشتری انجام می گردد و فرد می‌تواند زودتر از سایر روش‌ها به فعالیت روزمره و کار خود بازگردد. احتمال عود یا عفونت ناشی از آن کم‌تر از سایر روش‌هاست. نگرانی‌ای از عارضه‌‌ی بی‌اختیاری مقعدی وجود ندارد، زیرا احتمال آن در این روش بسیار کاهش می‌یابد. البته ناگفته نماند لیزر احتمال انتقال بیماری‌های منتقل شونده از خون مانند هپاتیت و HIV را به حداقل و حتی صفر می‌رساند.
با ورود لیزر به حیطه‌ی درمانی ترس ناشی از جراحی بیماران و خانواده‌هایشان کم شده و افراد با خیالی آسوده‌تر برای درمان مشکلات خود پا به اطاق عمل می‌گذارند. پزشکان نیز از این روش درمانی به دلیل آسانی و کم‌تهاجمی بودن، بیشتر از روش‌های قدیمی و تیغ جراحی استقبال می‌کنند.

هزینه لیزر

لازم به ذکر است که درمان فیستول با لیزر به عوامل مختلفی مثل محل رشد فیستول، طول کانال آن، کلینیکی که برای درمان به آن مراجعه می کنید و… دارد. بنابراین باید حتما توسط پزشک معاینه شده سپس هزینه آن ذکر شود. ولی به طور کلی به دلیل اینکه درمان با لیزر در کلینیک ها به صورت سرپایی انجام شده و نیازی به بیهوشی ندارد، هزینه کمتری نسبت به سایر درمان ها دارد.

  • nyusha gholami
  • ۰
  • ۰

اچ آی وی HIV ویروسی است که به سیستم ایمنی بدن آسیب می رساند. اگر این ویروس در زمان مناسب شناسایی نشده و تحت درمان قرار نگیرد، می تواند سلولهای CD4 (گلیکوپروتئینی که در سطح سلولهای ایمنی مانند سلولهای T) وجود دارد را تحت تاثیر خود قرار داده و آنها را از بین ببرد.

از آنجا که HIV به تدریج سلولهای CD4 را از بین می برد، با گذشت زمان، بدن دچار انواع بیماری و سرطان ها می شود. از همین رو توصیه می شود تا افراد هنگام رابطه جنسی از کاندوم استفاده کنند. زیرا شایع ترین راه انتقال از طریق آمیزش جنسی می باشد.

ویروس اچ آی وی از طریق مایعات بدن منتقل می شود که شامل موارد زیر هستند:

  • خون
  • منی
  • ترشحات واژن و رکتوم
  • شیر مادر

این ویروس از طریق هوا ، آب یا تماس معمولی مانند دست دادن و بوسیدن منتقل نمی شود.

از آنجا که HIV وارد ساختار DNA سلول ها می شود، این ویروس تا آخر عمر با فرد همراه بوده و تا کنون دارو یا درمان قطعی برای از بین بردن آن یافت نشده. با این حال دانشمندان و محققان در تلاش برای کشف راه درمان اچ آی وی هستند.

عکس ویروس اچ آی وی در حال حمله به گلبول های ایمنی بدن
ویروس اچ آی وی در حال حمله به گلبول های ایمنی بدن

با گذشت زمان و عدم درمان یا بهبود بدن، فرد مبتلا به اچ آی وی دچار عارضه ای جدی به نام سندرم نقص ایمنی می شود که به ایدز AIDS معروف است. در نتیجه سیستم ایمنی بدن به قدری ضعیف شده که نمی تواند در برابر سایر بیماری ها ، عفونت ها و شرایط دیگر با موفقیت عمل کند.

دانشمندان طول عمر یک فرد در مرحله نهایی ایدز را حدودا 3 سال تخمین زده اند. اما با شروع درمان ضد ویروسی، HIV می تواند به خوبی کنترل شده و امید به زندگی تقریباً مشابه فردی باشد که به اچ آی وی مبتلا نشده است.

طبق آمار دقیق در ایالات متحده، تخمین زده شده است که 1.2 میلیون آمریکایی در حال حاضر با HIV زندگی می کنند و از بین این افراد ، از هر 7 نفر 1 نفر نمی داند که به اچ آی وی مبتلا است.

همچنین این ویروس داخل بدن دستخوش تغییراتی می شود.

ادامه مطلب ویروس hiv

  • nyusha gholami
  • ۰
  • ۰

درمان شقاق یا فیشر مقعد با لیزر

با پیشرفت علم روش‌های نوین و پیشرفته‌تری برای انواع بیماری‌ها کشف می‌شود که می‌تواند با عوارض کمتر، با پروسه درمانی سریع‌تری به بیمار کمک کند. لیزر درمانی یکی از این روش‌های کم‌تهاجمی جدید است که امروزه در درمان بسیاری از بیماری‌ها ایفای نقش می‌کند و در برخی بیماری‌ها حتی توانسته جایگزین اعمال جراحی سنگین و پرعارضه شود. اخیراً لیزر توانسته در درمان شقاق یا فیشر مقعد نیز ایفای نقش کند. هر چند به دلیل جدید بودن استفاده از آن در این زمینه هنوز نتوانسته به اندازه‌ی اعمال جراحی فیشر مقعدی خودنمایی کند، اما کمترین مزیت آشکار آن نداشتن عارضه‌ی بی‌اختیاری مدفوع و گاز روده است.

از دیگر مزایای درمان شقاق با لیزر انجام آن تحت بی‌حسی موضعی نه بی‌هوشی عمومی و به صورت سرپایی و بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان است. در این روش برای دیدن محل شکاف یک وسیله به نام اسپکولوم را درون مقعد قرار می‌دهند و سپس آن را باز و تنظیم می‌کنند. بدون دست‌کاری و تحریک محل ترک مقعد با استفاده از اشعه‌ی لیزر ناحیه‌ی آسیب‌دیده را ترمیم می‌کنند.

لیزر درمانی تازه‌ترین تکنیک مدرن برای درمان شقاق مقعد است. در آینده‌ی نزدیک لیزر می‌تواند تبدیل به جایگزین مناسبی برای روش‌های دیگر شود.

در یک بررسی مطالعاتی بر روی ۲۵ بیمار مرد و زن ۲۰ تا ۷۵ ساله‌ی مبتلا به شقاق مزمن مقعد که لیزر درمانی شده بودند، به مدت شش ماه تا یک سال پیگیری شدند. میزان درد، خونریزی و ابتلا به یبوست در آنان به طور قابل توجهی بهبود یافته بود. از طرفی در هیچ کدام از بیماران، بیماری شقاق مقعد تا یک سال پیگیری عود نکرده بود. همچنین هیچ یک از آن‌ها دچار بی‌اختیاری مدفوع و یا ناتوانی در کنترل گاز روده نشده بودند. این بررسی نشان داد که درمان شقاق با لیزر روشی ساده، امن و مؤثر است که می‌تواند با بی‌حسی موضعی در یک مرکز درمانی با حداقل عوارض ممکن بعد از عمل انجام شود.

هرچند برای اثبات این مسئله نیاز به مطالعات و بررسی‌های بیشتر وجود دارد تا بتواند به صورت کامل جایگزین روش‌های سنگین عمل جراحی فیشر مقعد شود.

هزینه درمان شقاق با لیزر

لیزر نسبت به روش جراحی از مزیت های بالایی برخوردار است و راهی مناسب برای تمام افرادی است که از عوارض جراحی و دوره نقاهت طولانی مدت آن دوری می کنند. لازم به ذکر است که هزینه لیزر نیز از همین دسته مزایا می باشد. درست است که تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد اما به دلیل انجام شدن در کلینیک و حذف کردن هزینه های اضافی هنگام عمل جراحی، کاملا مقرون به صرفه می باشد.

منبع: بهترین روش درمان شقاق-ایران کلینیک

  • nyusha gholami