انجمن سلامت و درمان

در این وبلاگ به بررسی مختلف انواع بیماری ها و پیشنهاد بهترین روش های درمان آن ها می پردازیم

انجمن سلامت و درمان

در این وبلاگ به بررسی مختلف انواع بیماری ها و پیشنهاد بهترین روش های درمان آن ها می پردازیم

۵ مطلب در مهر ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

از آنجایی که روغن حیوانی به تمیز شدن روده ها کمک کرده و حاوی بوتیرات می باشد، این روغن منجر به مهار کرده التهاب در قسمت های مختلف روده می شود. در نتیجه روغن حیوانی برای درمان شقاق، بیماری های التهابی روده، سندروم روده تحریک پذیر و… است.

درمان خانگی شقاق با روغن زیتون

روغن زیتون به عنوان یک روان کننده عمل می کند زیرا حاوی تری گلیسیرید است که به بهبود شقاق مقعدی کمک می کند. می توانید روغن زیتون را به ناحیه آسیب دیده بمالید. این کار را ۲ تا ۳ بار در روز برای جلوگیری از گسترش زخم شقاق مقعد انجام دهید.

یکی دیگر از کمک های روغن زیتون به زخم شقاق، مصرف آن به صورت خوراکی می باشد. به این شکل که روده ها را نرم کرده و وضعیت گوارش را بهبود می بخشد. همانطور که گفته شد، بهترین روش آن ترکیب مقدار مساوی از روغن زیتون با عسل می باشد که کارایی هر دو ماده مغذی را افزایش می دهد.

سرکه سیب برای درمان شقاق در خانه

سرکه سیب یکی از خوراکی هایی است که با درمان یبوست به التیام یافتن زخم شقاق هم کمک می کند. این محلول فیبری دارای پکتین است که می تواند باعث افزایش حرکت های روده شود. برای این روش درمانی باید ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری از سرکه سیب را با آب مخلوط کنید. برای داشتن طعم بهتر توصیه می کنیم یک قاشق چایخوری عسل هم با آن ترکیب کنید.

 

عکس سرکه سیب برای شقاق

روغن نارگیل

روغن نارگیل می تواند به عنوان یک درمان طبیعی برای زخم شقاق مقعدی استفاده شود. درمان موثر این دارو به این دلیل است که حاوی تری گلیسیرید با زنجیره متوسط بوده که می تواند به راحتی از پوست عبور کرده و ناحیه آسیب دیده را نرم نگه دارد. روغن نارگیل را چند بار در روز روی اسفنکتر مقعد بمالید تا روند درمان و بهبود شقاق مقعدی به خوبی انجام شود.

از آنجا که روغن نارگیل حاوی مواد مضری نبوده که ممکن است به مقعد آسیب برساند، بنابراین استفاده آن نگرانی هم ندارد.
برای درمان شقاق مقعدی روغن نارگیل، مقدار زیادی روغن نارگیل را چند بار در روز بمالید تا ناحیه مورد نظر مرطوب بماند.
همچنین در صورت داشتن یک مورد مزمن می توانید تا جایی که می توانید از آن استفاده کنید. روغن نارگیل درد و ناراحتی را تسکین می دهد.

یکی دیگر از راه های موثر برای درمان شقاق مقعدی با استفاده از روغن نارگیل، تهیه شیاف روغن نارگیل است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که این روغن را در یخچال نگهداری کنید. این کار باعث شده تا روغن سفت تر شده و به راحتی وارد مقعد شود.

روغن کوهان شتر برای شقاق

روغن کوهان شتر از این جهت که دارای ویتامین ای E می باشد، تاثیر فوق العاده ای بر بیماری های نشیمنگاهی آزاردهنده از جمله شقاق دارد. این روغن از دو کوهان شتر به طور طبیعی دریافت می شود. مصرف آن حتی برای درمان بواسیر یا آسیب دیدگی و شکستگی مفاصل هم فایده های خودش را دارد.

https://smartech.news درمان شقاق

  • nyusha gholami
  • ۰
  • ۰

عارضه فیستول مقعدی در منطقه مقعد و اطراف آن ایجاد می‌شود و با علائمی مانند درد، خروج مایعات و خون از مقعد، تورم و قرمزی همراه است. در حالی که کیست مویی در نواحی پوستی بدن که موها در آنجا وجود دارند، مانند سر، صورت، شانه، پشت و… ایجاد می‌شود و با علائمی مانند درد، تورم، قرمزی و گاهی اوقات خروج مایعات از کیست همراه است. بنابراین تفاوت عارضه فیستول مقعدی با کیست مویی در محل ایجاد، علائم همراه و نوع بافت پوستی است.

چگونه تفاوت بین کیست پیلونیدال و فیستول را تشخیص دهیم؟

هر دو با آبسه در منطقه همراه هستند و هر دو کانالی غیرطبیعی را از طریق بافت بدن درگیر می کنند. در هر دو ممکن است تخلیه و درد وجود داشته باشد. با این حال، در یک سینوس پیلونیدال، در کمر منجر به جمع شدن مو و چرک می شود در حالی که مسیر فیستول از پوست تا دیواره مقعد امتداد دارد.

آیا کیست پیلونیدال می تواند به فیستول تبدیل شود؟

طبق تجربه و سابقه این دو بیماری، گزارش شده است که می تواند از کیست مویی، فیستول مقعدی ایجاد شود. زمانی که سینوس به ناحیه مقعد می رسد و فیستول مقعدی را شبیه سازی می کند، این علت بسیار نادر اتفاق می افتد. تقریباً همه موارد، موضعی شدن خلفی دهانه پری مقعد را گزارش کرده اند.

درمان فیستول و کیست مویی چگونه است؟

کلینیک مهنا بیان می کند؛ تنها راهی که در خصوص درمان بیماری کیست مویی پاسخگو است جراحی می باشد که در روش های سنتی با برداشتن این توده به شکل گسترده انجام می شود و باعث ایجاد یک حفره بزرگ می گردد که تقریبا ۲ ماه زمان می برد تا حفره پر و بسته شود. در بعضی موارد برای بستن این حفره نیاز به روش‌های جراحی پلاستیک وسیع است. خوشبختانه امروزه با درمان کیست مویی با لیزر، جراحی بسیار راحت تر و بی درد سر تر از قبل شده است.

اما در مقابل روشهای درمان فیستول مقعدی شامل موارد زیر هستند:

درمان فیستول مقعدی شامل روش‌های دارویی، جراحی و برخی درمان‌ های سنتی است. درمان دارویی معمولاً برای کنترل علائم و پیشگیری از عفونت استفاده می‌ شود. درمان جراحی برای تخلیه تونل و بازسازی بافت پوستی استفاده می‌ شود. درمان‌ های سنتی نیز شامل استفاده از گیاهان دارویی و تغذیه مناسب است. بهترین روش درمان برای هر فرد به دلایل مختلف ممکن است متفاوت باشد، بنابراین بهتر است با پزشک خود درباره روش درمان مناسب برای شما صحبت کنید.

روزانه - کیست مویی چیست

  • nyusha gholami
  • ۰
  • ۰
بیماریهای مقعدی شامل بیماری‌ هایی هستند که در منطقه مقعد و اطراف آن اتفاق می‌ افتند، از جمله هموروئید، شریان‌ های بزرگ مقعد، ترشحات غدد مقعدی و عفونت‌ های باکتریایی و ویروسی .

 

بیماریهای گوارشی شامل بیماری‌هایی هستند که در سیستم گوارش اتفاق می‌افتند، از جمله بیماری‌های معده، روده، کبد و مجاری صفراوی. بعضی از بیماری‌ های گوارشی شامل زخم معده، التهاب روده، کرون، سندرم روده تحریک‌ پذیر، سرطان معده و روده، هپاتیت و سنگ صفراوی هستند. علائم این بیماری‌ ها شامل درد شکم، تغییرات در رفتار روده، تهوع و استفراغ، خستگی و کاهش وزن می‌ باشد. درمان این بیماری‌ ها به دلیل تنوع و شدت آنها، بستگی به نوع بیماری و وضعیت فرد دارد.

بیماریهای مقعدی شامل بیماری‌ هایی هستند که در منطقه مقعد و اطراف آن اتفاق می‌ افتند، از جمله هموروئید، شریان‌ های بزرگ مقعد، ترشحات غدد مقعدی و عفونت‌ های باکتریایی و ویروسی. علائم این بیماری‌ ها شامل درد، خونریزی، خارش، تورم و قرمزی منطقه مقعد می‌ باشد. درمان این بیماری‌ ها به دلیل تنوع و شدت آنها، بستگی به نوع بیماری و وضعیت فرد دارد.

بواسیر یا هموروئید

بواسیر یا هموروئید، بیماریی است که در اثر تورم و التهاب وریدهای مقعدی و تشکیل گره‌ های خونی در منطقه مقعد، ایجاد می‌شود. علائم این بیماری شامل خونریزی، درد، خارش و تورم در منطقه مقعد می‌ باشد. درمان بواسیر به دلیل شدت و مرحله بیماری، شامل تغییرات در رژیم غذایی، داروهای تسکین دهنده درد و التهاب، استفاده از قرص‌های تنظیم مدفوع و در صورت لزوم، جراحی یا لیزر است.

زمانی که زنان در دوران حاملگی به این بیماری مبتلا می شوند، معمولا از طریق برخی علائم به هموروئید داخلی یا خارجی خود پی می برند. نشانه های بواسیر در زنان و بارداری شامل موارد زیر است:

  • احساس درد هنگام حرکت روده
  • مشاهده خون پس از اجابت مزاج یا روی لباس زیر
  • خارش ناحیه اطراف مقعد یا داخل آن
  • احساس سوزش (کمی در حالت عادی و بیشتر پس از دفع مدفوع)
  • زمانی که اطراف مقعد خود را لمس میکنند، متوجه برآمدگی می شوند که کمی دردناک است.

عکس بواسیر داخلی و خارجی

زگیل تناسلی

بیماری زگیل تناسلی یا سفلیس، یک بیماری عفونی و قابل انتقال است که توسط ویروسی تحت عنوان اچ پی وی یا پاپیلومای انسانی ایجاد می‌شود. این بیماری معمولاً از طریق رابطه جنسی بدون استفاده از کاندوم، تماس مستقیم با زخم‌ های باز بر روی پوست، مخاط و چشم، و یا از مادر به نوزاد در زمان تولد منتقل می‌ شود.

علائم بیماری زگیل تناسلی شامل زخم‌ های دردناک در ناحیه تناسلی، سردرد، تب، خستگی، درد عضلانی، خارش و قرمز شدن پوست، و در مراحل بعدی ممکن است علائم شدیدتر شامل آسیب به قلب، مغز، و اعصاب باشد.

درمان بیماری زگیل تناسلی شامل مصرف آنتی‌ بیوتیک‌ های خاص است که توسط پزشک تجویز می‌شود. در صورت عدم درمان، بیماری ممکن است به شکل مزمن باقی بماند و باعث آسیب به اعضای دیگر بدن شود. برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری، استفاده از کاندوم در هر رابطه جنسی توصیه می‌ شود.

مانند هر عضو دیگری؛ اندام تناسلی مردان هم ممکن است گرفتار بیماری ها یا اختلالاتی شود. همچنین بیشتر این بیماری ها ممکن است از طریق رابطه جنسی با افراد آلوده منتقل شوند.

ادامه مطلب
  • nyusha gholami
  • ۰
  • ۰

 

جراحی شقاق یا شکاف‌ های پوستی، عملی است که برای درمان انواع شقاق پوستی در مناطق مختلف بدن انجام می‌شود. این شکاف‌ها ممکن است به دلیل گسترش سریع پوست، افزایش وزن، بارداری، تمرینات ورزشی شدید و یا ضربه‌ های مکرر به آن ناحیه از بدن ایجاد شوند.

در جراحی شقاق، پوست در منطقه مورد نظر برش داده شده و با استفاده از تکنیک‌های خاص، شقاق‌های پوستی ترمیم می‌شوند. این عمل برای درمان شقاق‌ های سطحی، عمیق و گسترده کاربرد دارد و معمولاً با بخش‌ های دیگری از جراحی پلاستیک همراه است.

پس از جراحی شقاق، باید از نکات بهداشتی و دارویی خاص رعایت شود تا بهبودی سریع‌ تر و بهتری را تجربه کنید. همچنین، باید به دقت توصیه‌ های پزشک را درباره مراحل پس از جراحی دنبال کنید.

انواع روشهای جراحی شقاق چیست؟

جراحی شقاق مقعد یکی از روش‌های درمانی برای درمان شکاف های پوستی در ناحیه مقعد است. این شقاقها معمولاً به دلیل آسیب مستقیم با فضای مقعد و افزایش فشار در این قسمت ایجاد می‌ شوند.

برای جراحی شقاق مقعد، پزشک ابتدا باید محل مورد نظر را با دقت بررسی کند و سپس با استفاده از تکنیک‌های خاص، پوست را برش داده و شقاق‌های پوستی را ترمیم کند. برخی از روش‌های جراحی شقاق مقعد عبارتند از:

  1. لیزر: در این روش، لیزر برای حذف لایه‌ های بالایی پوست استفاده شده و منجر به ترمیم شقاق‌ های پوستی می‌شود. لیزر شقاق قطعی ترین و بهترین روش درمان بوده که به صورت سرپایی در کلینیک های متخصص پوست یا جراح عمومی انجام می شود. این روش تقریبا هیچ گونه عوارضی نداشته و بیماران به راحتی می توانند به فعالیت های روزمره خود ادامه دهند.

source:

https://www.armandaily.ir/%d8%b9%d9%88%d8%a7%d8%b1%d8%b6-%d8%b9%d9%85%d9%84-%d8%ac%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%b4%d9%82%d8%a7%d9%82-%d8%b1%d8%a7-%d8%ac%d8%af%db%8c-%d8%a8%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%af/

  • nyusha gholami
  • ۰
  • ۰

عمل جراحی کیست مویی و درمان کیست مویی با لیزر که “عمل سرپایی کیست مویی” به حساب آمده، از روش های قطعی درمان این بیماری است. کیست مویی یا سینوس پیلونیدال از دسته بیماری های ناحیه مقعد است که معمولاً در بالای کمر ایجاد شده و همراه با عفونت است. در مواردی می توان آن را با درمان های خانگی و استفاده از دارو درمان نمود اما چون این بیماری در اغلب موارد به این درمان ها پاسخ نمی دهد نیاز به  انجام جراحی توسط متخصص کیست مویی است.

عمل جراحی کیست مویی” روشی مطمئن برای درمان این عارضه به شمار می رود اما چون با مشکلات و عوارضی همراه است، نمی توان آن را به عنوان بهترین روش درمانی معرفی نمود، بلکه بهترین روش درمان این

عارضه درمان کیست مویی با لیزر است. درمان با روش جراحی کیست مویی، به دو روش باز و بسته انجام می شود که در زیر توضیح داده ایم :

همچنین بخوانید: درمان کیست مویی بدون جراحی

⚡ به دلیل ایجاد توده مویی در انتهای ستون فقرات و بالای باسن، به آن کیست مویی کمر گفته می شود. روشهای خانگی و دارویی یا استفاده از پماد برای از بین بردن آن کافی نبوده و حتما باید برای درمان دائمی یکی از روشهای لیزر یا جراحی را انتخاب نمائید.

https://penzu.com/public/84d11b4c9b2aa72d

عمل جراحی کیست مویی باز

جراحی کیست مویی به روش باز

در این روش عمل جراحی کیست مویی که تحت بیهوشی و در مواردی بی حسی موضعی انجام می شود، عفونت کیست تخلیه شده و در واقع کیست به طور کامل از بدن خارج می گردد. در نتیجه حفره ای از آن به جای می ماند. این حفره در روش باز بخیه زده نمی شود تا از این طریق بافت های زیرین کیست شروع به ترمیم نماید. این حفره ایجاد شده بسته به مقدار کیست از اندازه یک نخود تا پرتقال متغیر است. به علاوه از این حفره به مدت یک هفته ترشحاتی خارج می شود و به مرور با ترمیم زخم این ترشحات کاهش می یابد.

این روش نیاز به پانسمان روزانه دارد اما از آنجایی که بافت های کیست به طور کامل برداشته می شوند و عفونت نیز تخلیه می شود، امکان عود مجدد این عارضه به شدت کاهش می یابد.

  • nyusha gholami