انجمن سلامت و درمان

در این وبلاگ به بررسی مختلف انواع بیماری ها و پیشنهاد بهترین روش های درمان آن ها می پردازیم

انجمن سلامت و درمان

در این وبلاگ به بررسی مختلف انواع بیماری ها و پیشنهاد بهترین روش های درمان آن ها می پردازیم

  • ۰
  • ۰

عمل جراحی کیست مویی و درمان کیست مویی با لیزر که “عمل سرپایی کیست مویی” به حساب آمده، از روش های قطعی درمان این بیماری است. کیست مویی یا سینوس پیلونیدال از دسته بیماری های ناحیه مقعد است که معمولاً در بالای کمر ایجاد شده و همراه با عفونت است. در مواردی می توان آن را با درمان های خانگی و استفاده از دارو درمان نمود اما چون این بیماری در اغلب موارد به این درمان ها پاسخ نمی دهد نیاز به  انجام جراحی توسط متخصص کیست مویی است.

عمل جراحی کیست مویی” روشی مطمئن برای درمان این عارضه به شمار می رود اما چون با مشکلات و عوارضی همراه است، نمی توان آن را به عنوان بهترین روش درمانی معرفی نمود، بلکه بهترین روش درمان این

عارضه درمان کیست مویی با لیزر است. درمان با روش جراحی کیست مویی، به دو روش باز و بسته انجام می شود که در زیر توضیح داده ایم :

همچنین بخوانید: درمان کیست مویی بدون جراحی

⚡ به دلیل ایجاد توده مویی در انتهای ستون فقرات و بالای باسن، به آن کیست مویی کمر گفته می شود. روشهای خانگی و دارویی یا استفاده از پماد برای از بین بردن آن کافی نبوده و حتما باید برای درمان دائمی یکی از روشهای لیزر یا جراحی را انتخاب نمائید.

https://penzu.com/public/84d11b4c9b2aa72d

عمل جراحی کیست مویی باز

جراحی کیست مویی به روش باز

در این روش عمل جراحی کیست مویی که تحت بیهوشی و در مواردی بی حسی موضعی انجام می شود، عفونت کیست تخلیه شده و در واقع کیست به طور کامل از بدن خارج می گردد. در نتیجه حفره ای از آن به جای می ماند. این حفره در روش باز بخیه زده نمی شود تا از این طریق بافت های زیرین کیست شروع به ترمیم نماید. این حفره ایجاد شده بسته به مقدار کیست از اندازه یک نخود تا پرتقال متغیر است. به علاوه از این حفره به مدت یک هفته ترشحاتی خارج می شود و به مرور با ترمیم زخم این ترشحات کاهش می یابد.

این روش نیاز به پانسمان روزانه دارد اما از آنجایی که بافت های کیست به طور کامل برداشته می شوند و عفونت نیز تخلیه می شود، امکان عود مجدد این عارضه به شدت کاهش می یابد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی