انجمن سلامت و درمان

در این وبلاگ به بررسی مختلف انواع بیماری ها و پیشنهاد بهترین روش های درمان آن ها می پردازیم

انجمن سلامت و درمان

در این وبلاگ به بررسی مختلف انواع بیماری ها و پیشنهاد بهترین روش های درمان آن ها می پردازیم

  • ۰
  • ۰

همانطور که گفته شد این عارضه هم در بزرگسالان و هم در کودکان نمایان است. و همین دلیل موجب گوشه گیر شدن آنها برای خارش نواحی می شود.

. خشک نکردن خود پس از اجابت مزاج

. عدم رعایت نکات بهداشتی

. اسهال

. پوشک های چسبان

. کرمک

. رژیم غذایی تاثیر گذار

موارد ذکر شده از عواملی هستند که کودکان را تحت تاثیر سوزش و خارش مقعد قرار می دهد. اگر کودک شما دچار گوشه گیری شده و در تنهایی خود مشغول به خاراندن مقعد خود است، حتما مشکل او را بررسی کرده و او را برای معالجه به پزشک ببرید.

برای مثال کودکی اگر دچار کرم روده یا کرمک شده باشد، برای درمان نیاز به داروی پزشک دارد و حتما درمانهای خاص در نظر گرفته می شود.

 

درمان طبی خارش و سوزش مقعد

Iran-clinic.com برخی از روش های درمانی جدید را ارائه می کند که پزشک ابتدا داروهایی برای درمان علامتی خارش و سوزش مقعدی تجویز می‌کند تا فرد کمی آرام گرفته و از حالت عصبی‌ای که به خاطر خارش شدید پیدا کرده است، رها شود.

 

اگر نشانه‌های آزار دهنده‌ی فرد در طول شب بدتر شود پزشک برای القای خواب آسوده‌تر تا زمان اثرگذاری داروی ضد خارش ممکن است یک آنتی‌هیستامین خوراکی نیز برای سرکوب علایم تجویز کند. سپس بسته به علت زمینه‌ای درمان اقدام به درمان اساسی مشکل فرد خواهد کرد. داروهای تجویزی پزشک شامل:

. داروهای بی‌حس‌کننده موضعی

داروهای بی‌حس‌کننده موضعی به طور موقت می‌توانند با بی‌حس کردن گیرنده‌های اعصاب درد، سوزش و خارش را از بین ببرند. استفاده از این محصولات باید به پوست اطراف مقعد محدود شود.

داروهای بی‌حس‌کننده موضعی می‌توانند باعث واکنش‌های آلرژیک همراه با سوزش و خارش شوند. بنابراین، در صورت افزایش علایم باید استفاده از آن دارو قطع شود. نمونه‌هایی از داروهای بی‌حس‌کننده موضعی عبارتند از:

بنزیل الکل

تتراکائین

بنزوکائین ۵ تا ۲۰ درصد

لیدوکائین ۲ تا ۵ درصد (Xylocaine)

پراموکسین ۱ درصد

 

منقبض‌کننده عروق

مواد شیمیایی منقبض‌کننده عروق مانند اپی‌نفرین، یک ماده شیمیایی طبیعی محسوب می‌شود. این ماده با منقبض کردن عروق و کوچک‌تر کردن رگ‌های ناحیه‌ی مقعدی تورم ناحیه را کاهش می‌دهد. همچنین ممکن است به علت اثر بی‌حس کننده ملایم آن، درد و خارش را نیز کاهش دهد.

منقبض‌کننده عروق موضعی اطراف مقعد، بر خلاف منقبض‌کننده‌های عروق تزریقی با احتمال کمتری عوارض جانبی جدی مانند فشار خون بالا، عصبی شدن، لرزش، بی‌خوابی، تشدید دیابت و یا پرکاری تیروئید را ایجاد می‌کند. نمونه‌هایی از منقبض‌کننده عروق عبارتند از:

افدرین سولفات

اپی نفرین

فنیل افرین

. محافظ موضعی

محافظ موضعی با ایجاد یک پوشش سطحی و تشکیل یک سد فیزیکی با کاهش تماس پوست با ترشحات روده و مدفوع از تحریک پوستی اطراف مقعد جلوگیری می‌کند

سوزش و خارش مقعد در کودکان

  • ۰۰/۱۰/۲۷
  • nyusha gholami

خارش

خارش مقعد

سوزش مقعد

مقعد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی