انجمن سلامت و درمان

در این وبلاگ به بررسی مختلف انواع بیماری ها و پیشنهاد بهترین روش های درمان آن ها می پردازیم

انجمن سلامت و درمان

در این وبلاگ به بررسی مختلف انواع بیماری ها و پیشنهاد بهترین روش های درمان آن ها می پردازیم

  • ۰
  • ۰

فیستول یکی از آن بیماری های عفونی است که در صورت عدم درمان میتواند بسیار دردسر ساز باشد. طی عمل جراحی فیستول مسیر عفونت برش خورده و چرک آن تخلیه می شود. سپس باز گذاشته می شود تا خودش به مرور ترمیم پیدا کند. این همان یکی از روشهای درمان فیستول است که احتمال عود بالایی دارد.

از طرفی دیگر از آنجا که هر دو طرف فیستول برش می خورد برخی از افراد دچار بی اختیاری در دفع و گاز روده می شوند.

بیماری فیستول مقعدی چیست؟

فیستول مقعدی یک تونل کوچک است که دارای دو دهانه یکی داخل رکتوم و دیگری بر روی باسن می باشد. سوراخ خروجی فیستول اکثرا در نزدیک مقعد باز می شود و ترشحات لزجی به رنگ سفید دارد. این عارضه بنا به دلایل خاصی ایجاد می شود از جمله کثیفی مقعد، بیماری های التهابی روده مانند کرون، عمل جراحی در ناحیه لگن، پرتو درمانی سرطان و...

خطرات عمل جراحی زگیل تناسلی

زگیل های تناسلی اغلب اذیت کننده نیستند ولی در صورتی که توسط لباس زیر تنگ یا عوامل دیگر تحریک شوند، می توانند دردسر ساز باشند. از آنجا که این زائده ها حتی در صورت تماس نواحی تناسلی با یکدیگر منتقل می شوند، حتما باید درمان شوند ولی روش درمانی که انتخاب می شود، اهمیت بسیاری دارد. برای درمان زگیل تناسلی سه روش کرایو، عمل جراحی (بریدن یا سوزاندن) و لیزر تراپی در دسترس است.

عمل جراحی زگیل های تناسلی اکثرا خونریزی دارد و باید تا چند وقت محل پانسمان شود. از طرفی دیگر تا زمان بهبودی کامل نمی توان به زخم دست زد چون امکان انتقال ویروس به آن ناحیه از بدن که تماس دارد منتقل می شود.

بیماری زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی زائده های گوشتی هستند که در به شکل اسکین تگ در ناحیه تناسلی و مخاط دهان ایجاد می شوند. این زائده ها ویروسی بوده و در صورت تماس ناحیه تناسلی دو شخص با یکدیگر به راحتی منتقل می شوند. علت اصلی ابتلا به زگیل تناسلی ویروس اچ پی وی می باشد.

بیماری فیستول چیست

  • ۰۰/۰۹/۰۱
  • nyusha gholami

زگیل تناسلی

فیستول

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی