انجمن سلامت و درمان

در این وبلاگ به بررسی مختلف انواع بیماری ها و پیشنهاد بهترین روش های درمان آن ها می پردازیم

انجمن سلامت و درمان

در این وبلاگ به بررسی مختلف انواع بیماری ها و پیشنهاد بهترین روش های درمان آن ها می پردازیم

  • ۰
  • ۰

درمان زگیل تناسلی با لیزر و کرایو

به نقل از آپ آهنگ :

زگیل تناسلی یکی از شایع ترین بیماری های عفونی، مقاربتی یا جنسی می باشد. طبق آمار اکثر کسانی که از نظر جنسی فعال هستند، در طول زندگی خود حداقل به یکی از سویه های ویروس اچ پی وی HPV یا پاپیلوما انسانی که منجر به زگیل تناسلی می شود، مبتلا می شوند.

این زائده ها فقط در نواحی تناسلی مانند داخل یا اطراف واژن، مقعد، آلت تناسلی، روی کشاله ران و در مواردی که رابطه جنسی از نوع دهانی باشد، داخل دهان نیز می توانند رشد کنند. ظاهر آنها معمولا سفت یا گوشتی بوده و به صورت تکی یا خوشه ای به وجود می آیند. امروزه روش های درمان بسیاری برای از بین بردن زگیل های دستگاه تناسلی وجود دارد که تصمیم داریم بهترین آنها را بهتان معرفی کنیم.

لازم به ذکر است که با درمان زگیل تناسلی مقعد، واژن یا آلت تناسلی امکان انتقال آن به شریک جنسی بسیار پایین می آید ولی ویروس HPV داخل بدن فرد می ماند تا سیستم ایمنی بدن به مرور زمان آن را از بین ببرد.

لیزر زگیل تناسلی

از آنجایی که اگر روش های نامناسب برای درمان به کار گرفته شوند، احتمال بازگشت زگیل ها وجود دارد، لازم است که حتما از روش های تهاجمی برای از بین بردن زائده ها استفاده شود. امروزه درمان زگیل تناسلی مقعد، واژن و آلت تناسلی با لیزر قطعی ترین روش است. زیرا اشعه لیزر بافت زگیل را از ریشه سوزانده و علاوه بر از بین بردن خود زائده، بافت عفونی اطراف آن را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

لیزر CO2 یا کربن دی اکسید تهاجمی ترین نوع لیزر است که قادر است زائده های بزرگ و قطور را به سرعت از بین ببرد. این روش به دلیل سهولت، دوره نقاهت کوتاه مدت، زمان درمان بسیار کم، نداشتن درد، سوزش یا خونریزی مورد قبول اغلب بیماران است.

لیزر زگیل تناسلی در کلینیک پزشک به صورت سرپایی انجام می شود و تعداد جلساتی که برای درمان لازم است، در اولین ویزیت پزشک مشخص می شود.

درمان با کرایو

یکی دیگر از روشهای پزشکی برای درمان و از بین بردن زگیل های تناسلی کرایو یا همان فریز کردن می باشد. این عمل در کلینیک یا مطب پزشک انجام می شود. طی درمان، نیتروژن مایع در دما -196 درجه سانتی گراد بر روی زگیل اسپری می شود.

این روش درمانی حدودا نیم الی یک ساعت از وقت بیمار را گرفته و طی سه مرحله انجام می شود. کرایو زگیل های تناسلی بیشتر بر روی زائده های کوچکتر تاثیر گذار بوده و برای زائده های بزرگ، ممکن است چند جلسه زمان ببرد یا پزشک درمان با لیزر را انتخاب کند.

مراقبت های پس از درمان با لیزر و کرایو اهمیت بسیاری دارد و به فرآیند بهبود زخم بسیار کمک می کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی