انجمن سلامت و درمان

در این وبلاگ به بررسی مختلف انواع بیماری ها و پیشنهاد بهترین روش های درمان آن ها می پردازیم

انجمن سلامت و درمان

در این وبلاگ به بررسی مختلف انواع بیماری ها و پیشنهاد بهترین روش های درمان آن ها می پردازیم

  • ۰
  • ۰

اچ آی وی HIV ویروسی است که به سیستم ایمنی بدن آسیب می رساند. اگر این ویروس در زمان مناسب شناسایی نشده و تحت درمان قرار نگیرد، می تواند سلولهای CD4 (گلیکوپروتئینی که در سطح سلولهای ایمنی مانند سلولهای T) وجود دارد را تحت تاثیر خود قرار داده و آنها را از بین ببرد.

از آنجا که HIV به تدریج سلولهای CD4 را از بین می برد، با گذشت زمان، بدن دچار انواع بیماری و سرطان ها می شود. از همین رو توصیه می شود تا افراد هنگام رابطه جنسی از کاندوم استفاده کنند. زیرا شایع ترین راه انتقال از طریق آمیزش جنسی می باشد.

ویروس اچ آی وی از طریق مایعات بدن منتقل می شود که شامل موارد زیر هستند:

  • خون
  • منی
  • ترشحات واژن و رکتوم
  • شیر مادر

این ویروس از طریق هوا ، آب یا تماس معمولی مانند دست دادن و بوسیدن منتقل نمی شود.

از آنجا که HIV وارد ساختار DNA سلول ها می شود، این ویروس تا آخر عمر با فرد همراه بوده و تا کنون دارو یا درمان قطعی برای از بین بردن آن یافت نشده. با این حال دانشمندان و محققان در تلاش برای کشف راه درمان اچ آی وی هستند.

عکس ویروس اچ آی وی در حال حمله به گلبول های ایمنی بدن
ویروس اچ آی وی در حال حمله به گلبول های ایمنی بدن

با گذشت زمان و عدم درمان یا بهبود بدن، فرد مبتلا به اچ آی وی دچار عارضه ای جدی به نام سندرم نقص ایمنی می شود که به ایدز AIDS معروف است. در نتیجه سیستم ایمنی بدن به قدری ضعیف شده که نمی تواند در برابر سایر بیماری ها ، عفونت ها و شرایط دیگر با موفقیت عمل کند.

دانشمندان طول عمر یک فرد در مرحله نهایی ایدز را حدودا 3 سال تخمین زده اند. اما با شروع درمان ضد ویروسی، HIV می تواند به خوبی کنترل شده و امید به زندگی تقریباً مشابه فردی باشد که به اچ آی وی مبتلا نشده است.

طبق آمار دقیق در ایالات متحده، تخمین زده شده است که 1.2 میلیون آمریکایی در حال حاضر با HIV زندگی می کنند و از بین این افراد ، از هر 7 نفر 1 نفر نمی داند که به اچ آی وی مبتلا است.

همچنین این ویروس داخل بدن دستخوش تغییراتی می شود.

ادامه مطلب ویروس hiv

  • ۰۰/۰۳/۰۴
  • nyusha gholami

hiv

ایدز

ویروس hiv

ویروس اچ آی وی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی