انجمن سلامت و درمان

در این وبلاگ به بررسی مختلف انواع بیماری ها و پیشنهاد بهترین روش های درمان آن ها می پردازیم

انجمن سلامت و درمان

در این وبلاگ به بررسی مختلف انواع بیماری ها و پیشنهاد بهترین روش های درمان آن ها می پردازیم

۴ مطلب در شهریور ۱۴۰۳ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

کرایوسرجری چیست و چه عوارضی دارد؟

Your doctor willTrusted Source place liquid nitrogen on your skin using a cotton swab or spray. A numbing medicine may be used to prevent pain or discomfort.

پزشک با استفاده از یک سواب پنبه ای یا اسپری، نیتروژن مایع را روی پوست قرار می دهد. ممکن است برای جلوگیری از درد یا ناراحتی از یک داروی بی حس کننده استفاده شود.

https://www.healthline.com/health/cryosurgery

اگر ناحیه داخلی در حال درمان باشد، جراح از یک اسکوپ استفاده می‌ کند که یک لوله انعطاف‌ پذیر است. همچنین می‌تواند در دهانه‌ های مختلف بدن شما مانند مجرای ادرار، رکتوم یا برش جراحی قرار بگیرد.

نیتروژن مایع به ناحیه تحت درمان وارد می شود و به سلول های مورد نظر اعمال می شود. سلول ها منجمد می شوند، می میرند و سپس به آرامی جذب بدن شما می شوند.

پزشک از تجهیزات تصویربرداری مانند سونوگرافی به عنوان راهنمایی برای انجام این روش استفاده خواهد کرد.

آیا این روش دردناک است؟

یک تصور غلط رایج وجود دارد که درمان با نیتروژن مایع دردناک است. آیا سرمای شدید باعث سرمازدگی می شود؟ بیماران از اینکه کرایوتراپی با کمترین ناراحتی همراه بوده و کاملا ایمن است، بسیار راضی هستند. پزشک فقط مقدار کمی نیتروژن را با یک پروب، سواب یا دستگاه اسپری روی ناحیه مورد نظر استفاده می کند.

کرایو چگونه انجام میشود؟

مراقبت های بعد از کرایو سرجری

بعد از اکثر درمان بیماری ها با کرایو میتوانید همان روز به خانه بروید. با این حال، اگر جراحی روی اندام داخلی انجام شده باشد، ممکن است مجبور شوید چند روز در بیمارستان بمانید.

پس از عمل، باید از هر زخم بریدگی یا مکان هایی که پوست منجمد شده است مراقبت کنید. مراقبت معمولاً شامل تمیز نگه داشتن ناحیه و تعویض بانداژ برای جلوگیری از عفونت است.

قرار است ویزیت های بعدی را با پزشک تا زمان بهبودی کامل داشته باشید. زیرا پزشک تعیین می کند که درمان شما چقدر موفقیت آمیز بوده است، آیا هنوز اثراتی از بیماری باقی مانده، و اینکه آیا به کرایوتراپی بیشتری نیاز دارید یا خیر.

  • nyusha gholami
  • ۰
  • ۰

بیزاکودیل ممکن است با چندین دارو تداخل داشته باشد. تلاش کردیم لیست کاملی از تداخلات دارویی آن ارائه دهیم ولی شما  در صورتی که داروی خاصی استفاده می کنید، حتما قبل از مصرف با متخصص مشورت کنید:

  • آنتی اسیدها: مصرف بیزاکودیل با آنتی اسیدها می تواند خطر تحریک معده را افزایش دهد. به طور کلی توصیه می شود این داروها را باهم استفاده نکنید.
  • مهارکننده های پروتون (PPIs): مشابه آنتی اسیدها، PPI ها ممکن است در صورت مصرف همزمان بر جذب و کارایی بیزاکودیل تاثیر بگذارند.
  • دیورتیک ها: استفاده از دیورتیک ها با بیزاکودیل می تواند خطر عدم تعادل الکترولیت ها در بدن، به ویژه کم آبی و پایین آوردن سطح پتاسیم را افزایش دهد.
  • سایر ملین ها: ترکیب بیزاکودیل با سایر ملین ها می تواند منجر به حرکات زیاد روده و افزایش خطر کم آبی بدن و عدم تعادل الکترولیت شود.
  • وارفارین: به دلیل تغییرات بالقوه در تعادل سوخت و ساز بدن، ممکن است در هنگام استفاده از بیزاکودیل در کنار داروهای ضد انعقاد مانند وارفارین، خطر خونریزی افزایش یابد.
  • آنتی بیوتیک های خاص: برخی از آنتی بیوتیک ها ممکن است بر فلور روده تأثیر بگذارند و به طور بالقوه می توانند اثربخشی بیزاکودیل را کم یا زیاد کنند.

عوارض شیاف بیزاکودیل چیست؟

عوارض شیاف بیزاکودیل

شیاف بیزاکودیل غول مرحله آخر و یک داروی کاملا موثر است! اما این داروی تاثیر گذار میتواند عوارض جانبی نیز داشته باشد. که عبارتند از:

  1. گرفتگی شکم: برخی از بیماران ممکن است گرفتگی خفیف تا متوسط ​​را در ناحیه شکم و پهلو خود تجربه کنند.
  2. حالت تهوع: احساس تهوع یکی از شایع ترین عوارض گوارشی بعد از مصرف شیاف است.
  3. اسهال: استفاده بیش از حد یا حساسیت به دارو میتواند منجر به اسهال شود.
  4. درد رکتوم: در صورتی که بیمار دچار تنگی مقعد باشد، قرار دادن شیاف در رکتوم می تواند کمی دردناک باشد.
  5. کم آبی: استفاده بیش از حد می تواند منجر به کم آبی بدن به دلیل افزایش حرکات روده شود.

عوارض جانبی که کمتر رایج هستند اما وجود دارند، عبارتند از:

  • عدم تعادل الکترولیت: استفاده طولانی مدت می تواند بر سطح الکترولیت ها در بدن تاثیر بگذارد.
  • آلرژی به دارو: به ندرت، برخی از افراد ممکن است واکنشی آلرژیک را تجربه کنند که می تواند شامل سوزش، خارش مقعد یا تورم باشد.

در صورتی که بدون مشورت با دکتر از شیاف استفاده کردید و این عوارض را مشاهده کردید، سریعا به یک متخصص یا درمانگاه مراجعه کنید.

تداخل دارویی شیاف بیزاکودیل

  • nyusha gholami
  • ۰
  • ۰
  • nyusha gholami
  • ۰
  • ۰

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فیستول های مقعدی کانال ها یا اتصالات کوچکی هستند که بین مقعد و پوست خارجی نزدیک مقعد ایجاد می شوند. انسداد یا ملتهب غدد مقعدی در داخل مقعد می تواند منجر به عفونت و آبسه آنورکتال شود. گاهی اوقات، آبسه مقعدی به خودی خود تخلیه می شود یا ممکن است نیاز به تخلیه با جراحی داشته باشد. پس از تخلیه آبسه، آن قسمت ممکن است به طور کامل بهبود یابد. اگر زخم باقی بماند یا عود کند، این ظن را ایجاد می‌کند که یک دستگاه فیستول پایدار زیرین بهبود نیافته، تشکیل شده است.

 

اغلب، فیستول مقعدی از عفونت غده مقعدی ایجاد می شود. در اقلیت موارد، فیستول ممکن است در شرایط بیماری التهابی روده (به عنوان مثال: بیماری کرون)، یا پس از ضربه، جراحی یا پرتودرمانی در نزدیکی مقعد ایجاد شود.

طی مصاحبه ای با جناب دکتر علیرضا زارعی، صاحب کلینیک زارعی، گفتگویی حول سوالات متداول بیماران درباره این بیماری داشتیم. 

سوالات متداول ما و پاسخ های جناب دکتر علیرضا زارعی:

دکتر درمان قطعی فیستول مقعدی بدون جراحی چیست؟

البته که میتوان فیستول مقعدی را به روش های متعددی درمان کرد. اما قطعی ترین روش ها برای درمان موفق این بیماری، از گذشته تا کنون عمل جراحی فیستول و لیزر فیستول مقعدی بوده اند. طی چندین سال اخیر، درمان فیستول با لیزر به طور قابل توجهی از روش های عمل جراحی پیشی گرفته و بیماران مشتاق هستند که طی عمل با این روش درمان شوند.

یکی از مهمترین دلایلی که باعث شده عمل لیزری، انتخاب قطعی بیماران باشد، این است که به صورت سرپایی و بدون بیهوشی انجام میشود. از طرفی دیگر احتمال عود آن هم نسبت به عمل جراحی کمتر است.

به این گونه است که از هر 10 بیماری که به کلینیک زارعی مراجعه می کنند، 9 نفر آنها خواستار لیزر فیستول خود هستند.

مشاهده مطلب کامل مصاحبه با دکتر زارعی

  • nyusha gholami