انجمن سلامت و درمان

در این وبلاگ به بررسی مختلف انواع بیماری ها و پیشنهاد بهترین روش های درمان آن ها می پردازیم

انجمن سلامت و درمان

در این وبلاگ به بررسی مختلف انواع بیماری ها و پیشنهاد بهترین روش های درمان آن ها می پردازیم

  • ۰
  • ۰

بواسیر یا هموروئید Hemorrhoids یک بیماری مقعدی بوده که در داخل قسمت انتهایی راست روده (مقعد) به شکل یک توده ایجاد می شود. این بیماری دو نوع دارد: ۱. بواسیر داخلی و ۲. بواسیر خارجی. به طور طبیعی بیماران هموروئیدی که داخل مقعد ایجاد شده است را خودشان تشخیص نمی دهند و زمانی متوجه میشوند که بواسیر داخلی خونریزی می کند.

ولی هموروئید های خارجی چون برجسته می شوند، زمانی که آنها را لمس می کنید قابل تشخیص هستند.

 

چه کسانی به هموروئید مبتلا می شوند؟

ممکن است افراد در هر سنی به بواسیر مبتلا شوند. همچنین مردان و زنان تقریبا به یک نسبت دچار هموروئید می شوند. ولی درصد ابتلا به زنان کمی بیشتر است زیرا داشتن رابطه مقعدی از عواملی است که احتمال ابتلا به بواسیر را به طور عجیبی بالا می برد. همچنین افرادی که دارای یبوست مزمن هستند و درمان نمی شوند، پس از آن به بواسیر دچار می شوند.

 

برخی از مراجعه به پزشک خجالت می کشند یا متاسفانه بعضی از افراد بسیار دیر اقدام به درمان می کنند. یکی از علت هایی که بیماران دیر به کلینیک های درمانی اقدام می کنند، هزینه جراحی بواسیر با لیزر یا ترس از عمل جراحی باز هموروئید است.

 

درمان بواسیر در خانه با راحت ترین روش ها

خوردن یک رژیم غذایی با فیبر بالا می‌تواند به نرم‌ تر شدن مدفوع و در نتیجه دفع آسان‌ تر آن کمک کند که باعث شده هنگام اجابت مزاج فشار وارد شده به رکتوم کمتر باشد. فیبر در میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، لوبیا، آجیل و دانه ها یافت می شود.

 

عکس درمان خانگی بواسیر,عوارض بعد از عمل جراحی بواسیر,پس از جراحی هموروئیددرمان خانگی بواسیر

 

    طبق اصول استاندارد رعایت رژیم غذایی در دنیا؛ توصیه می شود که زنان بالغ حداقل ۲۵ گرم فیبر در روز و مردان بالغ حداقل ۳۸ گرم فیبر بخورند. وقتی فیبر را به رژیم غذایی خود اضافه می کنید، آهسته پیش بروید تا از مشکلات ناشی از گاز اضافی جلوگیری کنید.

ادامه مطلب

  • ۰۱/۰۵/۱۸
  • nyusha gholami

بواسیر

درمان خانگی بواسیر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی