انجمن سلامت و درمان

در این وبلاگ به بررسی مختلف انواع بیماری ها و پیشنهاد بهترین روش های درمان آن ها می پردازیم

انجمن سلامت و درمان

در این وبلاگ به بررسی مختلف انواع بیماری ها و پیشنهاد بهترین روش های درمان آن ها می پردازیم

  • ۰
  • ۰

چاقی مفرط یک وضعیت پزشکی است که در آن چربی اضافی بدن به حدی انباشته شده است که می تواند تأثیر منفی بر سلامتی داشته باشد. 

 

چطور بفهمیم دچار چاقی مفرط هستیم یا نه ؟

 

معمولاً افرادی چاق تلقی می شوند که شاخص توده بدنی (BMI) آن ها، طبق اندازه گیری های بدست آمده با تقسیم وزن شخص بر مربع قد فرد ، بیش از 30 کیلوگرم بر متر مربع باشد.

دامنه 25 تا 30 کیلوگرم بر متر مربع به عنوان اضافه وزن تعریف می شود. برخی از کشورهای آسیای شرقی از مقادیر کمتری استفاده می کنند.

چاقی مفرط احتمال ابتلا به بیماری ها و شرایط مختلف ، به ویژه بیماری های قلبی عروقی ، دیابت نوع 2 ، آپنه انسدادی خواب ، انواع خاصی از سرطان ، استئوآرتریت و افسردگی را افزایش می دهد.

چاقی بیشتر به دلیل ترکیبی از مصرف بیش از حد مواد غذایی ، عدم فعالیت بدنی و حساسیت ژنتیکی ایجاد می شود.

چند مورد در درجه اول توسط ژن ها ، اختلالات غدد درون ریز ، داروها یا اختلال روانی ایجاد می شود.  به طور متوسط ​​، افراد چاق به دلیل انرژی مورد نیاز برای حفظ افزایش وزن بدن ، انرژی بیشتری نسبت به همتایان طبیعی خود دارند.

چاقی بیشتر از طریق ترکیبی از تغییرات اجتماعی و انتخاب های شخصی است که قابل پیشگیری می باشد. تغییرات رژیم و ورزش ، اصلی ترین روش درمان به شمار می آید.

کیفیت رژیم غذایی را می توان با کاهش مصرف غذاهای پر کالری ، از جمله غذاهای پر چرب یا قند و با افزایش مصرف فیبر رژیم غذایی بهبود بخشید.

 

چه زمانی داخل معده بالن گذاشته می شود؟

 

داروها را می توان به همراه رژیم غذایی مناسب برای کاهش اشتها یا کاهش جذب چربی استفاده کرد. اگر رژیم ، ورزش و دارو مؤثر نباشد ، ممکن است یک بالون یا جراحی معده برای کاهش حجم معده یا طول روده انجام شود ، و این منجر به احساس کامل زودتر یا کاهش توانایی جذب مواد مغذی از مواد غذایی می شود.
 

چاقی چه تاثیری بر طول عمر انسان دارد؟


چاقی مفرط یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است.

طبق آمار در سال 2015 ، 600 میلیون بزرگسال (12٪) و 100 میلیون کودک در 195 کشور چاق بودند.  چاقی در زنان بیش از مردان شایع است.

مقامات وزارت بهداشت آن را یکی از جدی ترین مشکلات بهداشت عمومی قرن بیست و یکم می دانند.  چاقی در بیشتر دنیای مدرن (به ویژه در دنیای غرب) برجسته تر نشان داده می شود. اگرچه در سایر زمان های تاریخ به عنوان نمادی از ثروت و باروری دیده می شد و هنوز هم در بعضی از نقاط جهان است.

در سال 2013 ، چندین انجمن پزشکی ، از جمله انجمن پزشکی آمریکا و انجمن قلب آمریکا ، چاقی را به عنوان یک بیماری مزمن طبقه بندی کردند.

 

منبع: https://en.wikipedia.org

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی