انجمن سلامت و درمان

در این وبلاگ به بررسی مختلف انواع بیماری ها و پیشنهاد بهترین روش های درمان آن ها می پردازیم

انجمن سلامت و درمان

در این وبلاگ به بررسی مختلف انواع بیماری ها و پیشنهاد بهترین روش های درمان آن ها می پردازیم

  • ۰
  • ۰

ویروس پاپیلومای انسانی اچ پی وی (HPV) یک گروه از ویروس ها و یکی از رایج ترین انواع آلودگی یا بیماری های جنسی (STI) در ایالات متحده است. تقریبا تمام افرادی که از نظر جنسی فعال هستند، در مقطعی از زندگی خود مبتلا به HPV می شوند و یا آن را انتقال می دهند. بیشتر از 150 سوش مختلف از این ویروس وجود دارد.

برخی از انواع ویروس اچ پی وی می تواند باعث زگیل شود. انواع دیگر می توانند منجر به سرطان های خاص شوند. همچنین بسیاری از افراد مبتلا به اچ پی وی HPV هیچ علائمی ندارند. این ویروس معمولاً علائمی غیر از زگیل، مانند مشکل در بلع و خفگی را ایجاد می کند. علائم این ویروس اغلب بدون درمان نیز ناپدید می شوند. در واقع می توان گفت قدرت سیستم ایمنی بیمار تعیین می کند که چه زمانی بیماری به شکل زگیل نمایان شود.

علائم اچ پی وی HPV

اکثر افراد مبتلا به HPV هرگز علائمی را تجربه نمی کنند. تخمین زده می شود که در عرض دو سال از هر 9 مورد، 10 مورد بدون درمان بهبود یافته اند. اما زمانی که ویروس در بدن گسترش می یابد، علایم آن نیز وجود دارد. علائمی که ایجاد می شوند بستگی به نوع HPV دارد. برخی از انواع اچ پی وی مثل نوع 6 و 11 می تواند باعث زگیل شود. و انواع دیگر، از قبیل HPV-16 و HPV-18 علاوه بر ایجاد زگیل، می توانند منجر به سرطان های خاص شوند. همان نوع از HPV که می تواند زگیل های تناسلی را ایجاد کند، ممکن است باعث ایجاد زگیل در دهان و یا گلو شود. سایر علائم اچ پی وی در دهان و گلو عبارتند از:

  • گوش درد
  • گرفتگی صدا
  • گلو درد که از بین نمی رود
  • درد هنگام بلعیدن
  • کاهش وزن
  • تورم غدد لنفاوی

زگیل

زگیل ها یک عارضه رایج هستند و غده های گوشتی خوش خیمی است که بر روی پوست رشد می کند، زگیل ها بعد از ورود ویروس اچ پی وی به بدن ظاهر می شوند و ممکن است هفته ها، ماه ها یا حتی سال ها پس از اینکه ویروس وارد بدن شده است، ظاهر شود. بسته به نوع اچ پی وی HPV زگیل می تواند در نواحی مختلفی از بدن ایجاد شود. انواع زگیل ها عبارتند از :

زگیل های معمولی

این زگیل ها زبر و قرمز هستند و معمولاً روی آرنج، انگشتان دست و یا پا ظاهر می شوند. زگیل های معمولی ممکن است دردناک باشند و یا خونریزی کنند.

زگیل ناحیه تناسلی

زگیل تناسلی، همان طور که از نام آن پیدا است، این عارضه به صورت زگیل تناسلی در مردان و زنان ظاهر می شوند، آنها می توانند بر روی فرج، آلت تناسلی، درون مهبل، حنجره، گلو (در صورتی که رابطه داشته باشید.) و یا در رحم ظاهر شوند. این زگیل ها معمولاً ظاهری شبیه به گل کلم دارند، دچار خارش می شوند و اما به ندرت درد دارند.

 

 

جهت خواندن ادامه مطلب روی کلینیک اچ پی وی کلیک کنید...

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی